2026-02-24, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spamixer
Nej det är djurplågeri du fattar väl hur hundar fungerar dom morrar och skäller inget annat...
Hundar anföller oprovocerat 1000tals varje år lås studien fler skadas allvarligt av hundar varje år än i trafiken. Vi borde ha 0 vision på hundar
Citera
2026-02-24, 11:35
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Då kommer polisen snart då för det inte normalt att sparka hundar

Inte om du fredar dig mot aggresiva hundar som gör utfall där ägaren uppenbarligen inte har kontroll över byrackan!
Citera
2026-02-24, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Inte om du fredar dig mot aggresiva hundar som gör utfall där ägaren uppenbarligen inte har kontroll över byrackan!
Du kan inte gå runt och sparka hundar för dom morrar vad är du för tönt?
Citera
2026-02-24, 11:45
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Du kan inte gå runt och sparka hundar för dom morrar vad är du för tönt?

Att visa tänder, skälla och göra utfall framför en klen hundägare som inte tar ansvar och går in och disciplinerar byrackan gör att jag som gångtrafikant måste freda mig och avbryta det hela, jag letar inte situationer att dela ut sparkar mot hundar!
Citera
2026-02-24, 11:48
Medlem
Citat:
Att visa tänder, skälla och göra utfall framför en klen hundägare som inte tar ansvar och går in och disciplinerar byrackan gör att jag som gångtrafikant måste freda mig och avbryta det hela, jag letar inte situationer att dela ut sparkar mot hundar!
Men fatta att en hund bara skäller och morrar dom bits bara i trängd situation.
Citera
2026-02-24, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Hundar anföller oprovocerat 1000tals varje år lås studien fler skadas allvarligt av hundar varje år än i trafiken. Vi borde ha 0 vision på hundar
Ja och hur många sparkade hunden?
Citera
2026-02-24, 12:40
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Jag hade åkt som du skriver till skogen istället. Det är alldeles för mycket av det här med skadliga och dödliga hundmöten för att iaf jag skulle våga gå omkring med en katt(eller en hund)där folk oftast rör sig.
Ta inte risken.

Ja det kanske är enklast. Ha katten i en ryggsäck medan jag går dit och sedan sätta på kopplet i selen när det är dags för katten att ta sin promenad.
Citera
2026-02-24, 12:45
Medlem
Citat:
Ja och hur många sparkade hunden?
för få hade fler gjort det hade många av skadorna kunnat undvikas
Citera
2026-02-24, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Du kan ju testa googla, står tydligt att man får försvara sitt djur med våld.
” Nödrätt/Nödvärn: Om ditt djur (som betraktas som egendom) blir attackerat av ett annat djur, har du rätt att ingripa. Handlingar som annars skulle vara brottsliga (som att skada det andra djuret) kan vara tillåtna om det krävs för att rädda ditt djurs liv eller hälsa.”
En stor katt attackerade min kattunge och det var fara för dens liv så jag försvarade med en våld. Nöjd nu Karen?
Vart ser du detta? Nej det inte fara för liv dom river bara.
Vad är ni för tofflor gå runt med ras katter och stålhätta är ni sega nasizter
Citera
2026-02-24, 13:35
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Men fatta att en hund bara skäller och morrar dom bits bara i trängd situation.

Skitsnack, det finns psykiskt sjuka hundar där ute som borde avlivas, i kombination med en ansvarslös ägare så är de livsfarliga, om en hund skäller, visar tänder och gör utfall mot mig, då kommer jag måtta en spark mot byrackan, nästa gång kan ett litet barn hamna i dess väg och förhoppningsvis lär sig både byracka och ägare en läxa, detta är inga situationer jag aktivt letar efter eller tycker om!

Men med anledning av detta finns det anledning att vara försiktig om du är ute och rastar en katt som enkelt kan tuggas ihjäl av en sådan här galen hund!
Citera
2026-02-24, 13:43
Medlem
Citat:
Skitsnack, det finns psykiskt sjuka hundar där ute som borde avlivas, i kombination med en ansvarslös ägare så är de livsfarliga, om en hund skäller, visar tänder och gör utfall mot mig, då kommer jag måtta en spark mot byrackan, nästa gång kan ett litet barn hamna i dess väg och förhoppningsvis lär sig både byracka och ägare en läxa, detta är inga situationer jag aktivt letar efter eller tycker om!

Men med anledning av detta finns det anledning att vara försiktig om du är ute och rastar en katt som enkelt kan tuggas ihjäl av en sådan här galen hund!
Dom blir galna om man slår dom dom känner av dig aggressivitet!
Citera
2026-02-24, 14:59
Medlem
Citat:

hahahah nej väldigt få hundar är så
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in