2026-03-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Låter som att du tror en litauisk lastbilschaufför och tutar och blinkar och kör nära har lagen på sin sida om det är snöstorm och man kör 70 på en 90 väg pga vädret.

Då låter det mest som att du helt enkelt inte begrep vad jag skrev…. Läs om igen, och kolla vad det står i TF kap 3 §14 och 15 och fundera på varför jag bad de som gormar om §16 att förklara hur de ska efterleva dessa paragrafer.

Det är inte andra trafikanter som ska bestämma hur fort jag ska köra, eller hur jag ska bedöma t ex väglaget i förhållande till min bils förutsättningar etc. Likväl som jag inte ska bestämma över andra…
Citera
2026-03-07, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Då låter det mest som att du helt enkelt inte begrep vad jag skrev…. Läs om igen, och kolla vad det står i TF kap 3 §14 och 15 och fundera på varför jag bad de som gormar om §16 att förklara hur de ska efterleva dessa paragrafer.

Det är inte andra trafikanter som ska bestämma hur fort jag ska köra, eller hur jag ska bedöma t ex väglaget i förhållande till min bils förutsättningar etc. Likväl som jag inte ska bestämma över andra…

Alltså skall vi ha fler litauiska chaufförer som stressar fram andra arr köra fortare så att det blir en olycka.
Citera
2026-03-07, 03:01
Medlem
Citat:
Alltså skall vi ha fler litauiska chaufförer som stressar fram andra arr köra fortare så att det blir en olycka.

Var i det jag skrev jag nåt sådant…..? Varför sitter du och fantiserar ihop nåt helt annat än det jag skrev…? Är du full, eller bara dum…?

Jag har väl varit tydlig med att jag menar att vi ska följa Trafikförordningen och dess lagar, och då kan man inte bara ta en av paragraferna som man tycker passar utan alla som är relevanta för aktuell situation ska beaktas och efterlevas, och säkerheten är vad som alltid skall prioriteras.
Citera
2026-03-07, 11:02
Avslutad
Citat:
Var i det jag skrev jag nåt sådant…..? Varför sitter du och fantiserar ihop nåt helt annat än det jag skrev…? Är du full, eller bara dum…?

Jag har väl varit tydlig med att jag menar att vi ska följa Trafikförordningen och dess lagar, och då kan man inte bara ta en av paragraferna som man tycker passar utan alla som är relevanta för aktuell situation ska beaktas och efterlevas, och säkerheten är vad som alltid skall prioriteras.

Stöttar du livsfarliga litauer och polacker som kör aggresivt?
Citera
2026-03-07, 12:10
Medlem
Citat:

Är det inte bättre att du låter någon vuxen läsa och förklara för dig?

Var får du att Dr Tinnitus skulle "stötta" livsfarliga litauer och polacker?
Citera
2026-03-07, 13:11
Medlem
Citat:
Men för helvete…. VAR menar du att jag skulle ha skrivit något som helst som kan tolkas som det….? Citera gärna…

Om du själv inte fattar något av vad det står i TF kap 3 om HASTIGHET i § 14-16 så är det rätt illa.
Kolla t ex vad det står i inledningen….
Citera
2026-03-07, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sovsky
Är det inte bättre att du låter någon vuxen läsa och förklara för dig?

Var får du att Dr Tinnitus skulle "stötta" livsfarliga litauer och polacker?

Stöttar du dessa östeuropeer som bör aggresivt?
Citera
2026-03-07, 13:44
Avslutad
Citat:
Men för helvete…. VAR menar du att jag skulle ha skrivit något som helst som kan tolkas som det….? Citera gärna…

Om du själv inte fattar något av vad det står i TF kap 3 om HASTIGHET i § 14-16 så är det rätt illa.
Kolla t ex vad det står i inledningen….

Svara på frågan. Ja eller nej.

Känns som att du använder lagboken för att dessa litauer skall agera aggressiva på E4:an.
Citera
2026-03-07, 13:49
Medlem
Citat:
Svara på frågan. Ja eller nej.

Känns som att du använder lagboken för att dessa litauer skall agera aggressiva på E4:an.

Då förklarar du var jag skulle göra det du påstår, citera var jag gjort det.

Du verkar ju ha vanföreställningar och inte förstå vag man skriver… och vräker ur dig halmgubbar
Citera
2026-03-07, 13:58
Avslutad
Citat:
Då förklarar du var jag skulle göra det du påstår, citera var jag gjort det.

Du verkar ju ha vanföreställningar och inte förstå vag man skriver… och vräker ur dig halmgubbar

Ja eller nej tack.
Citera
2026-03-07, 14:47
Medlem
Citat:
Stöttar du dessa östeuropeer som bör aggresivt?

Jag "stöttar" ingen som kör vårdslöst eller aggressivt!
Citera
2026-03-07, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sovsky
Jag "stöttar" ingen som kör vårdslöst eller aggressivt!
Bra!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in