2026-02-23, 12:27
Medlem
Ponera att jag skulle begå ett rån (om ca 1 vecka då det fortfarande råder vinterunderlag) För tillfället så bor jag i dem värmländska skogarna (Munkfors) Så bör ha ganska bra försprång (sålänge inte snutfan lurar i Munkfors just den dagen) Planen är att snabbt som fan köra norrut (utan att köra allt för fort för att undvika uppmärksamhet) Hur hade ni gjort om en polis börjar jaga mig på väg 62
Citera
2026-02-23, 12:33
Medlem
Bassplays avatar
Ha en överjävligt stark ficklampa ( se ljuskanon) och blända dom med den om dom kommer för nära
Citera
2026-02-23, 12:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Om de inte fått häng på dig så är det nog småvägar som gäller. När de får upp en helikopter så är småvägarna extra lätta att misstänka om de nu ser en bil där det i normala fall är helt dött.

Bästa kanske är att åka in på en småväg, parkera på en mindre skogsväg, kyla ner bilen med mängder med snö över så den inte upptäcks av värmekameror och sen är det bara att ligga och trycka tills dagen kommer och köra normalt.

Aldrig provat något av detta så bara gissar.
Citera
2026-02-23, 12:56
Medlem
Det är bara att göra som i GTA, köra in i en tågtunnel eller off-road upp på nåt berg. Lätt!
Citera
2026-02-23, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
Det är bara att göra som i GTA, köra in i en tågtunnel eller off-road upp på nåt berg. Lätt!
Finns ingen i närheten funkar annan typ av tunnel (typ vanlig/ gångtunnel)
Citera
2026-02-23, 13:05
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaladinUsufAyubid
Ponera att jag skulle begå ett rån (om ca 1 vecka då det fortfarande råder vinterunderlag) För tillfället så bor jag i dem värmländska skogarna (Munkfors) Så bör ha ganska bra försprång (sålänge inte snutfan lurar i Munkfors just den dagen) Planen är att snabbt som fan köra norrut (utan att köra allt för fort för att undvika uppmärksamhet) Hur hade ni gjort om en polis börjar jaga mig på väg 62

Jag tror nyckeln är att oavsett vad du kommer på för trix att prova, så gör det tidigt. Ju längre tiden går, desto mer poliser hinner de få ut på vägarna.
Citera
2026-02-23, 13:07
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
När de får upp en helikopter så är småvägarna extra lätta att misstänka om de nu ser en bil där det i normala fall är helt dött.

Det lär ju dröja, innan de får en helikopter dit upp.
Citera
2026-02-23, 13:09
Medlem
Citat:

Det vettigaste är att du (hypotetiskt….) visar dig inte vara så ultrakorkad som det kan antas av din trådstart, att du helt enkelt inser att ditt och andras liv är värt mer än att försöka smita från polisen….. och alltså stannar på polismans tecken, istället för att bete dig som en idiot och riskera ditt eget och andras liv
Citera
2026-02-23, 13:14
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Det lär ju dröja, innan de får en helikopter dit upp.

Nu vet jag inte säkert men gissar att det finns en polishelikopter i Örebro och då är sträckan 80-90 kilometer fågelvägen och tar mellan 25-35 minuter så straxt under en timme skulle jag säga så är de i området.
Citera
2026-02-23, 13:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spherical

Hehe, när jag är i skogen så har jag märkt att terrängen sällan är lika jämn och fin som i GTA och att det säkerligen är svårt att köra upp för berg med en vanlig personbil.
Citera
2026-02-23, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hehe, när jag är i skogen så har jag märkt att terrängen sällan är lika jämn och fin som i GTA och att det säkerligen är svårt att köra upp för berg med en vanlig personbil.
Bra att du prövat i alla fall
Citera
2026-02-23, 13:31
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Bra att du prövat i alla fall

Jag har aldrig kört i terrängen utan endast promenerat och det funkar.
I GTA är det en smidig lösning för att komma undan polisen, ut i spenaten och upp längs någon kulle, hur enkelt som helst. Bara att vänta där någon minut och bli av med stjärnorna för att sen åka vidare som inget hänt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in