2026-02-23, 07:18
Medlem
I Sverige ska man få brev av polisen efter att de trängt sig in i telefonen, men har någon nånsin fått ett sådant brev eller erkännande på något sätt?

Jag snackar jävligt mycket skit på Flashback to prove a point bland annat ville jag visa att folk kan vända sig mot kriminalitet efter att ha blivit sviken av ”det vita samhället”. Klart som fan Aina vill gå in i min lur efter att ha skrivit att vi borde bli fler polismördare i Sverige 😂
Egentligen är jag mest bara en liten tönt som är besatt av söta djur och att baka tårtor, men nu kan det stå hur sjuka saker som helst i min journal hos polisen pga min stora käft och förmåga till skitsnack.

Jag är förvisso inte ett dugg kriminell nu för tiden, men jag har aldrig hört någon av mina grovt kriminella bekanta säga att de fått meddelande från snuten där de säger att avlyssning har pågått?
Citera
2026-02-23, 07:26
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Nej, och ingen bryr sig om vad du skriver på Flashen. Inte ens vi.
Citera
2026-02-23, 07:36
Medlem
Fantens avatar
Om snuten vill avlyssna dig, så är det garanterat inte för att du har snackat skit på Flashback. Du är ju inte ens nästan kontroversiell - bara en dum hippie som tror att det går att göra amfetamin som inte gör dig turbokorkad när man kör flera dagar i rad.

Om du har blivit avlyssnad så är det nog för att du hänger med dömda mördare.
Citera
2026-02-23, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Om snuten vill avlyssna dig, så är det garanterat inte för att du har snackat skit på Flashback. Du är ju inte ens nästan kontroversiell - bara en dum hippie som tror att det går att göra amfetamin som inte gör dig turbokorkad när man kör flera dagar i rad.

Om du har blivit avlyssnad så är det nog för att du hänger med dömda mördare.

Aa men jag syftar på lagen som säger att polisen ska ge sig till känna efter att avlyssningen anses avklarad och ingen av mina mördarkompisar har någonsin fått ett sånt brev men sannerligen kämpat mot polisen
Citera
2026-02-23, 08:44
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubeli
Aa men jag syftar på lagen som säger att polisen ska ge sig till känna efter att avlyssningen anses avklarad och ingen av mina mördarkompisar har någonsin fått ett sånt brev men sannerligen kämpat mot polisen
Aa men nu påstod jag inte att dina mördarkompisar var avlyssnade. Jag sa bara att om du mot förmodan skulle vara avlyssnad så är det inte för det du skriver på Flashback.

Du kan ju börja med att visa mig den lagtext som säger det du påstår. Jag vågar chansa på att det är något av en gummiparagraf.
Citera
2026-02-23, 08:52
Medlem
The Crashs avatar
Njae. Däremot har jag varit med om andra märkligheter med snutbögen.

Brevet får man när avlyssningen är färdig. Så om de avlyssnar mig så pågår det fortfarande.
Citera
2026-02-23, 09:23
Medlem
Rättegångsbalken, 27:31
"Någon underrättelse behöver inte heller lämnas om den med hänsyn till omständigheterna uppenbart är utan betydelse."

Om du mot all förmodan skulle vara föremål för någon form av avlyssning är jag helt säker på att resultatet skulle falla direkt under "uppenbart utan betydelse" kategorin. Att spela tuff på Flashback gör dig inte till nåt mål för polisen, du måste våga dig ut i verkligheten för att ens vara intressant.
Citera
2026-02-23, 10:16
Medlem
Jag har inte själv fått det men en bekant har fått brev om avslutad avlyssning/övervakning. Av självklara skäl får man ingen notis innan eller under pågående insats. Min bekanta var övervakad och avlyssnad i ett ärende som sedan lades ner, och det kan ju vara anledningen till att hen fick underrättelse.
Citera
2026-02-23, 11:12
Avstängd
StorFetAnkas avatar
Nä, det är bara banken som stänger ditt konto och tvingar dig att använda nåt icke spårbart alternativ. Övriga tjänster låter dig fortsätta använda tjänsten och lämnar sedan ut information om din aktivitet till polisen på begäran. Systemet är byggt för att skydda Epstein klassen samtidigt som vanligt folk övervakas konstant.
Citera
2026-02-23, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Aa men nu påstod jag inte att dina mördarkompisar var avlyssnade. Jag sa bara att om du mot förmodan skulle vara avlyssnad så är det inte för det du skriver på Flashback.

Du kan ju börja med att visa mig den lagtext som säger det du påstår. Jag vågar chansa på att det är något av en gummiparagraf.

27 kap. 31 § st. 1 RB
Huvudregeln är att personen ska underrättas om avlyssningen (27 kap. 31 § st. 1 RB). Underrättelsen ska ske så snart det kan ske utan att det skadar förundersökningen, men allra senast en månad efter att förundersökningen avslutades (27 kap. 31 § st. 4 RB). Underrättelse behöver inte lämnas om personen redan fått del av uppgifterna, eller om det är uppenbart utan betydelse (27 kap. 31 § st. 5 RB).
Citera
2026-02-23, 14:00
Medlem
Testoguy666s avatar
Måste Svensk-polis meddela om det avlyssnat lägenhet / mobil ? Eller får de nu mera efter 2020, göra lite hur de vill.
Citera
2026-02-28, 19:23
Avslutad
Är det normalt att vissa avlyssnas och övervakas i uppåt 25 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in