2026-02-22, 19:02
Medlem
Hittade precis en intressant video på Youtube om en man som inte har sovit i en säng på sex år, han sover i en recliner istället och mår mycket bättre vad gäller t.ex. ryggsmärtor och sömnapné. Någon här på FB som regelbundet sover i en recliner (vilfåtölj på svenska?)? Vore intressant att höra era erfarenheter i så fall.

Har själv aldrig testat och kan heller inte minnas att jag någonsin lyckats somna i sittande/halvliggande position, möjligen "slocknat" i en halv minut eller något när jag varit riktigt trött. Tror ni mannen är något på spåren, eller är han en tok?

Länk till video
Citera
2026-02-22, 19:09
Avstängd
I business-class är det ofta recliner, ev lie-flat bed. Där sover man gott, men det är ju inget man önskar varje natt.
Citera
2026-02-22, 20:49
Medlem
Förr hade jag mag- och ryggsmärtor som gjorde att jag sov i fåtölj delar av natten, regelbundet. Mådde så pass psykiskt dåligt att jag inte orkade ta tag i kost- och sängfrågan. Stress och ångest av PTSD gör fortfarande att jag egentligen aldrig sover skönt någonstans men numera sover jag i säng i alla fall. Men jag planerar att skaffa en skön recliner för att kunna sova i den om besvären kommer tillbaka. Eller variera när kroppen värker så jag slipper ta medicin. Inte idealiskt, men med sådana besvär får man göra det bästa av situationen. Jag klagar inte, beskriver bara hur det var och är.
Citera
2026-02-22, 21:50
Medlem
Gjorde det för många år sedan efter en seperation som gjorde mig deprimerad. Kan sakna det.
Citera
2026-02-23, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Någon här på FB som regelbundet sover i en recliner (vilfåtölj på svenska?)? Vore intressant att höra era erfarenheter i så fall.
Inte regelbundet, men det händer att jag somnar i en sådan. Inga som helst problem, ganska skönt faktiskt. Då utfälld med maximal lutning, inte långt ifrån liggande.
Citera
2026-02-27, 21:05
Medlem
whaas avatar
Sover 50/50 i sängen eller i recliner-delen av soffan. Sover lika gott i båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in