Citat:
Ursprungligen postat av
godboy
Givetvis får väl var och en ha sina preferenser, men i slutänden så är det ju helheten som gäller. Nu har jag inte dejtat på mer än 15 år då jag är gift, men innan dess så vart det en del. Nu träffade jag kvinnorna IRL och det är alltid det som funkat bäst för mig.
För mig så ter det sig autistiskt att säga att:
- Hon får väga max 65 kg
- Hon ska vara si och så lång
- Hon ska ha långt blont hår
- Hon ska ha bruna ögon
- Han ska vara över X cm lång
- Han ska ha så mycket hår
- Han ska skarp haka
Jag har aldrig varit ihop med ett fetto, men normalbyggda kvinnor kan väga rätt olika beroende på muskelmassa och konstitution av kroppen, d v s precis som män.
Nu upplever jag nog att kvinnor inte är lika autistiska i sitt sätt som män är. Men att bara fastna i vissa parametrar är löjligt.
Det där är väl en följd av dejtingapparna, för där kan man kryssa i sådant - t.ex. minimilängd, önskade ögonfärger, om man accepterar skallighet. Man blir tvungen att tänka till och bestämma sig "i förväg". Jag tror inte att folk tänkte lika mycket på detaljerna förr, utan då såg man ju människor som de var på krogen eller festen (som du också säger), direkt. Helhetsintrycket.
Fast även då fanns det tjejer med långa listor på hur Drömprinsen skulle vara... men de allra flesta hamnade med en man i slutändan, som var LÅNGT ifrån målbilden.