2026-02-22, 13:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Givetvis får väl var och en ha sina preferenser, men i slutänden så är det ju helheten som gäller. Nu har jag inte dejtat på mer än 15 år då jag är gift, men innan dess så vart det en del. Nu träffade jag kvinnorna IRL och det är alltid det som funkat bäst för mig.

För mig så ter det sig autistiskt att säga att:
- Hon får väga max 65 kg
- Hon ska vara si och så lång
- Hon ska ha långt blont hår
- Hon ska ha bruna ögon

- Han ska vara över X cm lång
- Han ska ha så mycket hår
- Han ska skarp haka

Jag har aldrig varit ihop med ett fetto, men normalbyggda kvinnor kan väga rätt olika beroende på muskelmassa och konstitution av kroppen, d v s precis som män.

Nu upplever jag nog att kvinnor inte är lika autistiska i sitt sätt som män är. Men att bara fastna i vissa parametrar är löjligt.

Det där är väl en följd av dejtingapparna, för där kan man kryssa i sådant - t.ex. minimilängd, önskade ögonfärger, om man accepterar skallighet. Man blir tvungen att tänka till och bestämma sig "i förväg". Jag tror inte att folk tänkte lika mycket på detaljerna förr, utan då såg man ju människor som de var på krogen eller festen (som du också säger), direkt. Helhetsintrycket.

Fast även då fanns det tjejer med långa listor på hur Drömprinsen skulle vara... men de allra flesta hamnade med en man i slutändan, som var LÅNGT ifrån målbilden.
Citera
2026-02-22, 14:07
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det där är väl en följd av dejtingapparna, för där kan man kryssa i sådant - t.ex. minimilängd, önskade ögonfärger, om man accepterar skallighet. Man blir tvungen att tänka till och bestämma sig "i förväg". Jag tror inte att folk tänkte lika mycket på detaljerna förr, utan då såg man ju människor som de var på krogen eller festen (som du också säger), direkt. Helhetsintrycket.

Fast även då fanns det tjejer med långa listor på hur Drömprinsen skulle vara... men de allra flesta hamnade med en man i slutändan, som var LÅNGT ifrån målbilden.
Det där har du säkert helt rätt i. Både du och jag är ju så gamla att vi dejtade innan internet och framförallt innan appar. Visst hade mina kompisar och även tjejer önskelistor på hur partnern framförallt skulle se ut men också vara. ¨Jag tror både män och kvinnor behöver fatta att det liksom inte är en maträtt man beställer med extra det men utan datt, utan det är andra saker som avgör. Jag har varit skallig sen jag var 22 och det har aldrig varit ett problem, trots hur det rätt ofta på detta forum (och andra) tjatas om hur viktigt det är med hår på huvudet.
Citera
2026-02-22, 18:29
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugaga
Vad snackar du nu om?? Yrar du?? Vem fan har förbjudit dig skriva något om din tilltänkta kvinnans vikt??
Mäns längd kan diskuteras öppet på jobbet av kvinnor utan att någon reagerar på det som något konstigt. Tror du att män kan diskutera kvinnors vikt lika öppet?
Citera
2026-02-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Men varför bry sig så mycket om otrevliga kommentarer, det är ju inte så att alla korta män är singlar. Alla har väl något man inte är nöjd med, garanterat de som kritiserar andra också. Att träna sig snyggare kan alla göra, någon som är lite kortare men vältränad och muskulös brädar någon som är lång men spinkig och otränad utan problem. Finns många andra sätt att kompensera annars.

Att så många unga tjejer tillåter sig att bli så överviktiga långt innan småbarnsåren med sömnbrist och stress som gör det svårare att hålla vikten, är lite förvånande tycker jag. Bra att de känner att de duger som de är till skillnad från anorektiker, men de skulle tjäna enormt både utseende- och hälsomässigt på sikt genom att leva sunt och träna. Går ju inte att kritisera, men är det en partner går det ju att påverka med egna sunda vanor.

Och tom. där går åsikterna isär. Lite komiskt och ytterligare bevis för att alla gillar så olika.
Citera
2026-02-22, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
Mäns längd kan diskuteras öppet på jobbet av kvinnor utan att någon reagerar på det som något konstigt. Tror du att män kan diskutera kvinnors vikt lika öppet?

Har aldrig hört kvinnor diskutera mäns längd på en arbetsplats någonsin.
Har däremot hört gubbarna gnälla om feta kärringar, slappa fittor och hängpattar.
Hur kan man inte gilla hängpattar?

Frågan är varför du vill diskutera folks vikt på din arbetsplats öppet?
Citera
2026-02-22, 21:13
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Har aldrig hört kvinnor diskutera mäns längd på en arbetsplats någonsin.
Har däremot hört gubbarna gnälla om feta kärringar, slappa fittor och hängpattar.
Hur kan man inte gilla hängpattar?

Frågan är varför du vill diskutera folks vikt på din arbetsplats öppet?
Det har jag hört. Jag vill inte diskutera kvinnors vikt. När har jag sagt det?
Citera
2026-02-22, 21:22
Medlem
Citat:

Citat:
Det har jag hört. Jag vill inte diskutera kvinnors vikt. När har jag sagt det?

Din fråga ger antydning till att du vill kunna diskutera deras vikt öppet?
Prova så får du se vad som händer.
Gör det isf i anslutning till att mäns längd diskuteras öppet.

Men som sagt har jag aldrig hört någon diskutera mäns längd som om det "vore något".
Dom få gånger jag hört det har det varit männen själva som tagit upp ämnet.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in