2026-02-22, 08:58
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
Kvinnor kan öppet säga att de har krav på mäns längd. Det ses som något normalt att säga så att andra män hör. Har hört diskussionen många gånger i olika sammanhang.

Men varför får inte män ha åsikter om kvinnors vikt på samma premisser?

De kan ju göra något åt vikten, det kan inte män med sin längd.

Jag har en gräns när hon går från tjock till fet, jag kan inte förklara exakt var den gränsem går men det har med storleken på lår och röv att göra..
Citera
2026-02-22, 09:01
Medlem
Det funkar det är bara att säga det men var beredd att försvara dig

Att de blir sura är helt irrelevant kvinnors hjärnor är som dagis barn i lekplatsen hon får säga vad hon vill men du får inte säga som du vill

Allt handlar om makt och manipulation.
Citera
2026-02-22, 09:09
Medlem
Jag har helt klart en viktgräns, eller snarare BMI-gräns, för att överväga en potentiell partner. 25+ är helt uteslutet. 23+ är högst tveksamt. Optimalt 18-22.
Citera
2026-02-22, 10:23
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

De kan de väl ha, men det är väl inte särskilt taktiskt att t.ex. ställa sig vid bardisken och göra klart för omgivningen att man inte vill ha en bredarslad kärring, stor risk att även de tajtarslade kommer se dig som en topgris.

Nej, stäng inga dörrar, känns det som att den tajtarslade inte vill ha stock, så kanske den bredarslade sänder ut signaler. Och man behöver ju inte gifta sig med kärringen bara för att hon får hänga med hem för en åktur på flottstången.
Citera
2026-02-22, 10:49
Medlem
Citat:
Kvinnor kan öppet säga att de har krav på mäns längd. Det ses som något normalt att säga så att andra män hör. Har hört diskussionen många gånger i olika sammanhang.

För att om en kvinna påpekar ngt så är det helt normalt men gunåde om ngn man skulle
skulle påpeka ngt åt kvinnan det är kränkande.
Citera
2026-02-22, 11:13
Medlem
brianmolkos avatar
Varför ligger en del träskpaddor då
Citera
2026-02-22, 11:32
Medlem
cutepsychos avatar
Vet inte men det samma gäller väl mäns vikt. Inget som kvinnor uppskattar med extrakilon, men det får man inte säga högt.
Citera
2026-02-22, 11:36
Medlem
Men varför bry sig så mycket om otrevliga kommentarer, det är ju inte så att alla korta män är singlar. Alla har väl något man inte är nöjd med, garanterat de som kritiserar andra också. Att träna sig snyggare kan alla göra, någon som är lite kortare men vältränad och muskulös brädar någon som är lång men spinkig och otränad utan problem. Finns många andra sätt att kompensera annars.

Att så många unga tjejer tillåter sig att bli så överviktiga långt innan småbarnsåren med sömnbrist och stress som gör det svårare att hålla vikten, är lite förvånande tycker jag. Bra att de känner att de duger som de är till skillnad från anorektiker, men de skulle tjäna enormt både utseende- och hälsomässigt på sikt genom att leva sunt och träna. Går ju inte att kritisera, men är det en partner går det ju att påverka med egna sunda vanor.
Senast redigerad av marageo 2026-02-22 kl. 11:46.
Citera
2026-02-22, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Vet inte men det samma gäller väl mäns vikt. Inget som kvinnor uppskattar med extrakilon, men det får man inte säga högt.
Män förväntas väl tåla lite mer helt enkelt, kanske beroende på hur mycket känslor de visar. Något man får ta med i beräkningen.
Citera
2026-02-22, 11:56
Medlem
godboys avatar
Givetvis får väl var och en ha sina preferenser, men i slutänden så är det ju helheten som gäller. Nu har jag inte dejtat på mer än 15 år då jag är gift, men innan dess så vart det en del. Nu träffade jag kvinnorna IRL och det är alltid det som funkat bäst för mig.

För mig så ter det sig autistiskt att säga att:
- Hon får väga max 65 kg
- Hon ska vara si och så lång
- Hon ska ha långt blont hår
- Hon ska ha bruna ögon

- Han ska vara över X cm lång
- Han ska ha så mycket hår
- Han ska skarp haka

Jag har aldrig varit ihop med ett fetto, men normalbyggda kvinnor kan väga rätt olika beroende på muskelmassa och konstitution av kroppen, d v s precis som män.

Nu upplever jag nog att kvinnor inte är lika autistiska i sitt sätt som män är. Men att bara fastna i vissa parametrar är löjligt.
Citera
2026-02-22, 13:30
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:

Vad snackar du nu om?? Yrar du?? Vem fan har förbjudit dig skriva något om din tilltänkta kvinnans vikt??
Citera
2026-02-22, 13:35
Medlem
Merwinnas avatar
Det får de väl? Vad jag vet förekommer inga tvångsgiften mellan smala män och 150-kg:s-madammer. Alla får såklart ha vilka preferenser de vill. Har man för snäva så riskerar man dock att bli ensam, och det gäller både män och kvinnor såklart.

Sedan är det en annan sak att man inte måste gå omkring och SÄGA vad som helst, så att man sårar människor. Forum på nätet är ett undantag; där har folk rätt att svara på sådana frågor - om sina preferenser, och röda flaggor, och icks - och då är det frivilligt om man tar åt sig. För det är frivilligt att läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in