Citat:
Ursprungligen postat av
Mailmans
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sandra-31-publicerade-dalig-recension-blev-uppringd-flera-ganger-av-begravningsbyran/
Vad i helvete är detta ens för nyhet och journalistik? Känns som kvinnan i artikeln bett sin journalist-polare skriva skit om begravningsbyrån.
Ingenstans står det hur många gånger hon försökt nå byrån. Det låter som dom inte svarat 1 gång när hon ringt.
Mail kan hamna i skräpposten, så är det tyvärr, och ringt 7 gånger efter varandra kan absolut handla om att de varit något strul. Jag har råkat ut för det flera gånger.
Så hur efterbliven måste man vara som journalist för att ens skriva en sådan här artikel?
Nu kanske denna tråd borde sammanfogas med
(FB) Ny trend: Idioter får utrymme i kvällspressen.
I alla fall så kan jag väl tycka att artikeln är aningen överdriven, men att det samtidigt är jävligt dåligt av ett företag att inte kolla i skräpkorgen varje dag, särskilt om man har mailkorrespondens med kunderna, för det finns alltid en risk att mail hamnar där av olika anledningar.
Nu jobbar jag inom regionen och även på universitetet och driver diverse röntgenrelaterade projekt, det vill säga att jag har elektronisk kontakt både med leverantörer av diverse speciell utrustning, och med andra universitet och röntgenenheter över hela världen. Så även mail från specifika personer på Siemens, Mitsubishi och Toshiba likväl som mail från andra kliniker hamnar ibland i skräpkorgen, så jag kollar den ett par gånger varje arbetsdag. Så jag kan verkligen tycka att en liten firma borde begripa att de ska kolla där löpande.
Men sen så blir jag lite trött på det där dravlet om att jag "hinner inte sörja" för att de svarar inte i telefon. Så sanningen ligger väl någonstans mittemellan.
EDIT: Samtidigt så luktar det ju lite illa att företaget var så responssiva innan de väl fått uppdraget och sen knappt svarade alls.