2026-02-21, 02:38
Medlem
Enligt åtalet ska pedagogen ha ofredat en elev som vid gärningen var tio år genom att ha tagit på barnets bröst. Brottet ska ha pågått mellan 1 augusti 2023 och 1 maj 2024 och uppdagats när barnet berättat för en klasskompis om pedagogen som då vänt sig till en vuxen. Brottet ska ha skett på en kommunal skola i Vallentuna Susanna Falk, utbildningschef i Vallentuna kommun, menar på att pedagogen efter händelsen inte fått jobba med barn i kommunen.

https://vallentunanya.se/nyheter/pedagog-aatalas-for-sexuellt-ofredande/4658
---------------------

Jaha, ok. Vad vet vi mer om denne pedagog?
Citera
2026-02-21, 03:29
Avslutad
Garanterat inte första gången heller, mörkertalet kan bli fler.
Citera
2026-02-21, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmekulan
Garanterat inte första gången heller, mörkertalet kan bli fler.

Absolut. Hur får jag reda på mer om detta? Kan man begära ut dok?
Citera
2026-02-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holaconsuela
Absolut. Hur får jag reda på mer om detta? Kan man begära ut dok?

Vilken av Vallentunas skolor gäller det?
Citera
2026-02-27, 09:29
Medlem
Ingen som vet vilken skola det gäller? Jag anmälde en person en gång till rektorn för opassande beteende mot flickorna till rektorn (inget att polisanmäla men de tyckte det var obehagligt och ville inte vara i samma rum som honom) så funderar om det kan vara samma person som tog det steget längre. Han fick nämligen vara kvar de bara flyttade honom till en annan årskurs på skolan för de tyckte inte det var något utan han kanske inte förstod pga annan kultur.
Senast redigerad av Workout4ever 2026-02-27 kl. 09:44.
Citera
2026-02-27, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Workout4ever
Ingen som vet vilken skola det gäller? Jag anmälde en person en gång till rektorn för opassande beteende mot flickorna till rektorn (inget att polisanmäla men de tyckte det var obehagligt och ville inte vara i samma rum som honom) så funderar om det kan vara samma person som tog det steget längre. Han fick nämligen vara kvar de bara flyttade honom till en annan årskurs på skolan för de tyckte inte det var något utan han kanske inte förstod pga annan kultur.
Vilken kultur var det?
Citera
2026-03-02, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 444LIMITLESS
Vilken kultur var det?

Tror han var afghan. Vet inte om det var han denna gång utan undrar om någon vet mer.
Citera
2026-03-02, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Workout4ever
Tror han var afghan. Vet inte om det var han denna gång utan undrar om någon vet mer.

Är du med i olika Vallentuna-grupper på fb? Det är helt otroligt att detta inte diskuterats mer. Jag har försökt hitta NÅGOT men det är helt tyst.
Citera
2026-03-03, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holaconsuela
Är du med i olika Vallentuna-grupper på fb? Det är helt otroligt att detta inte diskuterats mer. Jag har försökt hitta NÅGOT men det är helt tyst.
Ja det är jag men har inte sett något alls förutom den lilla artikeln om det. Inget mer alls.
Citera
2026-03-03, 17:12
Medlem
Gustav Vasaskolan, flyttades sedan till gymnasiet ett tag efter detta kom fram.
Helsvensk GM.
Citera
2026-03-04, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BagarN-Pon
Gustav Vasaskolan, flyttades sedan till gymnasiet ett tag efter detta kom fram.
Helsvensk GM.

Tack då var det inte han iaf. Sjukt att de flyttar honom till en annan skola även om det är äldre elever.
Citera
2026-03-04, 10:38
Medlem
Ja de sa att föräldrarna startat ett drev mot honom för att han "råkat " komma åt en tjej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in