Möjligen. Du får tänka en sådan liten stad. Där kommer liksom alla känna alla. Det kommer finnas arbetslösa där lokala sådana som säkert redan fått massor av chanser till att få ett jobb. Men inte varit motiverade och det har inte funkat. Att komma dit högmotiverad och lärt sig allt innan. Ja det måste ju ses som ett plus även om du är en utböling. Lite friskt blod är alltid bra.
Det sådana små ställen mest kommer bry sig om är ju hur länge kommer du stanna. Är du kompetent och driven är detta är bara typ en mellanstation tills att du drar vidare till storstaden. Eller är du där för att stanna? Om stanna och de känner det så bör det ju gå ganska lätt.
Det tror jag ju är viktigt. Ljuga om det om det inte är så du känner. Men vid frågan hur du ser ditt liv om 20 år efter frågan från denna lokala som sköter anställning, Svara ja ser mig bo kvar här i bygden med barn och familj och fortsatt jobba i detta företag. Sådant de gillar att höra således. Inte antyda ens att detta är bara ett litet hopp och sedan är jag vidare