2026-02-20, 22:02
Medlem
Hej!
Igår påväg hem från jobbet var jag huvudvittne till en person som försökte ta sitt liv.
Kortfattat: såg en person som hade hängt sig och skar ner repet tillsammans med en annan kille och vi påbörjade HLR fram till polis, ambulans kom på plats. Personen försvann då väldigt snabbt i ambulans och är väldigt nyfiken till om personen överlevde? Nån som vet om det finns något sett att få reda på det? För info har jag försökt via 11414 men var inget aktivt polisärende då inget brott begåtts.
Mvh
Citera
2026-02-21, 09:36
Moderator
Maviels avatar
Tyvärr får man ingen återkoppling i dylika ärende, skulle du kontakta sjukhus råder ju sekretess. Ibland vill den drabbade själv ha kontakt och då kan man ju få återkoppling. Min pappa gjorde hlr på en man som klarade sig, han hörde av sig ett halvår senare och kom förbi på en fika.
Citera
2026-02-26, 01:00
Medlem
Schnyggves avatar
Ja fråga polisen kan du nog glömma. Kanske tar personen kontakt framöver...kanske inte. Du gjorde i alla fall en jättefin insats, och så gott du kunde. Du får ta med dig det! Var stolt över dig själv! kanske hjälpte du personen tillbaka till livet, och med det en vändpunkt. Vem vet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in