2026-02-20, 13:21
Medlem
Holmquists avatar
Tänkte höra med er på flashback om ni har någon koll på detta.

Grejen är att jag har dåligt med pengar resten av denna månaden men vill samtidigt både dricka och träna.

Säg att jag nu efter 6 öl går och kör ett gympass + 20 minuter cardio. Kommer jag då att förbränna alkoholen snabbare?

Vill inte förbränna alkoholen snabbare då jag bara har råd med en viss mängd alkohol men vill samtidigt träna varje dag.

Googlat runt lite men då handlar det mest om hur alkoholen påverkar träningen. Jag är mer ute efter hur träningen påverkar alkoholen.

Tack på förhand för svar!
Citera
2026-02-20, 13:29
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Förbränningen av alkohol är i det stora hela konstant. Fysisk aktivitet har ingen effekt på denna. Du kan med gott samvete träna salongsberusad. Vilket ju faktiskt gör att det går att stå ut på gymmet!
Citera
2026-02-20, 13:37
Medlem
Holmquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
Förbränningen av alkohol är i det stora hela konstant. Fysisk aktivitet har ingen effekt på denna. Du kan med gott samvete träna salongsberusad. Vilket ju faktiskt gör att det går att stå ut på gymmet!
Okej, men då ska jag köra ett gympass nu och hålla i mina vanliga rutiner även fast jag dricker!
Citera
2026-02-20, 13:39
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holmquist
Okej, men då ska jag köra ett gympass nu och hålla i mina vanliga rutiner även fast jag dricker!

Kör bara! Medan motivationen finns, man ska smida medan järnet är varmt. Jag hoppas att du kan unna dig en post workout-öl också.
Citera
2026-02-20, 14:00
Medlem
tnems avatar
Citat:

Grejen är att jag har dåligt med pengar resten av denna månaden men vill samtidigt både dricka och träna.

Säg att jag nu efter 6 öl går och kör ett gympass + 20 minuter cardio. Kommer jag då att förbränna alkoholen snabbare?

Vill inte förbränna alkoholen snabbare då jag bara har råd med en viss mängd alkohol men vill samtidigt träna varje dag.

Googlat runt lite men då handlar det mest om hur alkoholen påverkar träningen. Jag är mer ute efter hur träningen påverkar alkoholen.

Skaderisken risken blir högre när du är påverkad av alkoholen.
Har man kört ett hårt träningspass innan man dricker så brukar alkoholen slå hårdare.
Citera
2026-03-06, 08:29
Medlem
nonameds avatar
Du kan dricka på din vilodag. Det blir nog bättre. Återhämtningen blir inte sådär bra för musklerna.
Citera
2026-03-06, 09:22
Medlem
ReijoHervonens avatar
Har du funderat på att gymägaren och dom andra besökarna kanske inte vill ha en alkoholiserad A-lagare som raglar runt maskinerna och fiser och rapar? Det finns säkert nått tolvstegsprogram som kan hjälpa dig?
Citera
2026-03-08, 08:28
Medlem
Citat:

Testa. Resultat, hälsa och den biten handlar om en helhet. Du kanske blir nöjd av de resultaten du får.
Citera
2026-03-16, 16:19
Medlem
Bizmarcks avatar
Jag tränade på gym 3-4 dagar i veckan i 15 år och brukade ofta dricka några folköl 3,5 % både innan och efter träningen. Ibland hällde jag även över ölen på ogenomskinlig ”vattenflaska” och drack under passen.
Funkade fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in