Hej jag har varit hos tandläkaren idag min tandläkare påstår att snus kan orsaka tandlossning?
stämmer verkligen detta eller säger tandläkaren det för och skrämmas?
Hej jag har varit hos tandläkaren idag min tandläkare påstår att snus kan orsaka tandlossning?
Snuset får ju ditt tandkött att dras upp och dina tänder trillar ut.
Detta är en skrämselteknik tandläkare gillar att köra med!
Precis som att du måste ha en gummidildo i käften när du sover får du bara äta 1 gång om dagen, måste tugga tuggummi hela tiden och kolla PH-värde på allt du dricker för att de med tandfetisch ska bli halvt nöjda.
Jag vet flera som snusat i decennier utan synbara problem, visst, kör du baksnus på exakt samma ställe under 30 år kan det uppstå lite problem, å andra sidan har vi Glenn Strömberg som klämmer upp en kramdosa under överlappen dagligen och har gjort så sedan tidigt 80-tal, kör du med smurfblöjor är du i princip helt säker så låt inte fittorna vid tandläkarstolen döda din livsglädje!
Klart snus inte är bra för käften. Själv snusare, och köttet i min "favoritficka" är det som gnäller mest och som jag får ge mest omsorg. Däremot kan du aldrig göra en tandläkare eller hygienist helt nöjd; verkar alltid finnas nått att klaga på
Två tandläkare har sagt till mig att snus har den positiva effekten att tänderna hålls rena genom att salivproduktionen ökar. Med det inte sagt att det inte finns negativa konsekvenser också.
Denne talade sanning. Nikotin kan orsaka tandlossning. Vet av egen erfarenhet.
Enda sättet att stoppa det är att sluta med nikotin.