2026-02-20, 10:51
Medlem
Tjena Flashback!
Kom att tänka på en sak som jag ofta kände av förr när jag var amfetamin torsk.
Kände ni också en ”kittlande” känsla i/på huvudet när ni var speedade? Jag tyckte alltid det som om någon lagt en tunn tunn sjal eller något på mig.
Egna erfarenheter? Biverkning? Är jag bara galen?
Dela med er!
Citera
2026-02-20, 11:03
Medlem
"Taktila hallucinationer är sensoriska upplevelser av beröring, tryck, stickningar eller krypningar på huden som känns helt verkliga men saknar yttre orsak. De kan inkludera känslor av insekter som kryper (formication) eller att bli berörd. Tillståndet förknippas ofta med psykossjukdomar, substansbruk (amfetamin), alkoholabstinens eller svår stress/sömnbrist".

/AI
Citera
2026-02-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebolakvartetten
Tjena Flashback!
Kände ni också en ”kittlande” känsla i/på huvudet när ni var speedade? Jag tyckte alltid det som om någon lagt en tunn tunn sjal eller något på mig.
Dela med er!

Jag har bara partyknarkat amfetamin men om det är bra kvalitet brukade det kittla på huvudet ner över nacken och ryggraden. Väldigt behagligt faktiskt.
Citera
2026-02-20, 12:38
Medlem
Citat:
Tjena Flashback!
Dela med er!

Svar ja. Trevlig upplevelse. Kräver sannolikt racemisk blandning dvs levo- + dexamfetamin. Får inte samma känsla av den statliga narkotikan även om den hjälper på andra sätt.
Citera
2026-02-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Northerncracker
Jag har bara partyknarkat amfetamin men om det är bra kvalitet brukade det kittla på huvudet ner över nacken och ryggraden. Väldigt behagligt faktiskt.
Behagligt en stund ja. Men vetifan jag började alltid tro att jag var påväg att tappa hårfästet för det kittlades och var ”känsligare” just vid hårlinjen. Även om alla, genuint alla inte tycker det och jag själv inte tror det. Väldigt skum känsla.
Citera
2026-02-21, 20:57
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
När jag tar en rövpanna med bra tjack så går det ett tingel från ländryggen och uppåt när jag skickar in den, den känslan vandrar uppåt och landar mitt uppe på huvudet..
Citera
2026-02-24, 16:31
Medlem
Citat:
Tjena Flashback!
Dela med er!

Ja. Det är ju det man vill åt. "Gåshuden som känns inuti hela kroppen och som om någon smeker din hjärna så att den får gåshud".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in