Citat:
Ursprungligen postat av
hagawa112
Nej utan jag jobbar vid Odenplan så jag har träffat dem under två års tid när de skrikit och gormat och förstört. Kan du inte istället berätta exakt vad jag har fel om? Är Palestinaaktivisterna bara missförstådda och vill alla människor väl? Då är det väldigt underligt att dessa varit extremt tysta om Ukraina, Iran eller för all del afrikanska krig.
Låt oss låtsas som att du säger sanningen och att du enbart lyckats pricka de du beskriver. Jag skulle snarare säga att du antingen har extrem tur eller otur och råda dig att söka till närmaste Pressbyrån för att skrapa en lott eller två.
Det du beskriver, på typiskt FB-vis om hur "alla i en grupp är X" är för att du har en vinklad bild eller vägrar se nyanser. Det är den enda förklaringen till det hela för jag har träffat flertalet människor på alla möjliga sidor om debatter och ingen är exakt likadan som en annan.
De som bryr sig protesterar alla folkmord, krig och orättvisor men det finns bara så många timmar på dygnet. Ingen är aktivist på heltid (eller tja, finns kanske några enstaka).
Sen får du fråga dig själv detta: Om du bemöts illa av någon som inte vill se lidande, vad exakt är det de reagerar på? Är det för att du går dit och försöker argumentera "both sides" som att det är någon jämn kamp? Argumenterar du att "man bör inte protestera" eller kanske ifrågasätter varför de inte åker dit? Vilka motargument (om några) har du mot att man vill stoppa folkmord, krig och misär?
En reaktion kräver att någon faktiskt gör eller säger ngt. Eller?