Citat:
Ursprungligen postat av
Sicklow
Jag undrar hur vanligt folk, typ arbetare inom sjukvård och liknande med låga löner, orkar fortsätta fortsätta leva så år efter? Pengarna räcker aldrig till, man har slut på kontot lagom till barnbidraget kommer den 20:e och kan då handla lite mat som räcker till lönen kommer den 25:e och sen ska alla räkningar betalas och så är det snart samma igen. För mig känns detta sättet att leva helt meningslöst.
Du målar en överdrivet mörk bild. De flesta har aldrig problem med att pengarna alltid är slut, det handlar om max 10-20% av oss människor som inte kan hantera pengar uppskattar jag.
Livet är i grunden meningslöst, men vi kan ge livet mening. Många hittar en tjej de knullar lite med och äter tacos på fredagen, andra skaffar barn och omger sig med barnens kompisar och har massor med fritidsaktiviteter och sporter, andra ägnar sig åt sina intressen kanske tillsammans med vänner. Det är så livet ser ut för de flesta, oavsett om man är låglönejobbare eller tjänar mer och bor större och har större finare bil och reser utomlands några ggr om året.