2026-02-19, 17:00
Medlem
DrDoaks avatar
Jag är själv heterosexuell, men har en ganska positiv inställning till pride, HBTQI och allt vad det heter. För mig är det självklart att dessa personer kan få gifta sig och ha barn och allt som heterosexuella får. Jag gick med i en facebookgrupp för HBTQ-personer eftersom jag ville stödja de utsatta. Det har sin grund i att jag har haft en vän som är HBT och som har blivit utsatt för förföljelse.

Jag gick in med en ganska öppen attityd och tänkte att folk skulle uppskatta att jag vill vara med och hjälpa till att driva deras sak. Det fanns några som hade en välkomnande attityd, men många var skeptiska eller rent av öppet negativa. Vissa skrev kommentarer som "du som är hetero fattar ju inget" eller "du försöker bara få uppmärksamhet". Efter ett ganska kort tag blev jag utkastad ur gruppen utan någon som helst föregående varning eller dialog från admin.

En sak som jag märkte var att det hystes ett enormt förakt för heterosexuella män generellt i gruppen. Vissa i gruppen gav tips till varandra på hur man skulle undvika heterosexuella män så mycket som möjligt. Om jag skrev någonting som inte till 100% följde deras mall så ansågs jag som "snubbig" eller oskön. Troligen var det väl därför jag åkte ut.

Jag tycker fortfarande att man ska behandla HBTQI-personer schysst, men efter detta vet jag inte om jag vill engagera mig mer i någon aktiv gemenskap. Det verkar vara väldigt lågt i tak och mycket woke/vänsteridéer som man ska köpa. Det här är ett mönster som jag även har sett i andra facebookgrupper.

Är dessa pridegrupperingar hycklare som inte lever som de lär?
Stöter de bort personer som vill dem väl med sitt beteende?
Varför är vänsterdominansen så stark bland HBTQI-aktiva?

Om någon har kontakter till högerorienterade journalister så rekommenderar jag verkligen dessa att wallraffa sådana här sammanslutningar. De som gör det kommer att få se en hel del osmakliga kommentarer. Själv tycker jag att det är en rätt motbjudande dubbelmoral att de är så extremt hatiska och intoleranta, samtidigt som de springer till media och grinar om att andra inte accepterar dem.
Citera
2026-02-19, 17:11
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoak

Varför är vänsterdominansen så stark bland HBTQI-aktiva?

Hut domineras HBTQI av vänstern?
Det var trots allt vår nuvarande högerregering som drev pä den nya könsbytarlagen...
Citera
2026-02-19, 17:12
Avstängd
dude2ks avatar
Har fått ungefär samma uppfattning. Det har gjort att man bara vill ta avstånd från skiten. Sen alla psykstörda transpersoner som skjuter ned folk på det.. vilka är påhejade av våra kära "politiker".
Citera
2026-02-19, 17:17
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Any organization not explicitly right-wing sooner or later becomes left-wing.
Det hände med fredsrörelsen på 80-talet (med benägen hjälp av Sovjet/DDR), det hände med miljörörelsen, det hände med feminismen, och det hände med Pride.

Och vänstern är ju intolerant. Alltid.
Citera
2026-02-19, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Hut domineras HBTQI av vänstern?
Det var trots allt vår nuvarande högerregering som drev pä den nya könsbytarlagen...

Är du öppet SD och homosexuell är du inte välkommen i Pride som ett exempel.
Citera
2026-02-19, 17:45
Medlem
zombie-nations avatar
Jag tror det är Facebook snarare än HBT+arna. Jag var inne och nosade på lite "vanliga" facebookgrupper, och folk är ju galna! Alltså, jag visste det, men det är annorlunda när man ser det själv. Sedan kan jag tänka mig att olika grupper drar olika sorters HBT-personer. Att vissa grupper blir ogästvänliga. Och speciellt då på Facebook.

Folk verkar bråka om inget alls, och skapar dålig stämning. Det är ju väldigt synd om man som hetero vill vara allierad och sedan avskräcks från det. Jag kan bara beklaga. Är också allierad (och står med en tå i HBT själv), och jag skulle bli grymt besviken om någon tyckte att jag inte skulle få vara "med". Är det en grupp där man själv måste vara HBT så skulle jag förstå, men inte om gruppen är öppen för alla.

Och gå aldrig med i en hundgrupp, jösses Amalia! Vilka människor! Och ändå är de hundägarna jag möter ute helt OK.
Citera
2026-02-19, 17:48
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Så Åkesson skulle nekas att få gå i Pride menar du?..betvivlar det.

Sedan frågade jag inte om SD utan om vänsterns påstådda dominans i HBTQ vilket inte har något med ditt svar att göra.
Citera
2026-02-19, 17:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 1965

Hur många tror du är Sd.are och homosexuella knappast någon skulle jag tro och inte fan fråga folk om din politiska åsikter i ett pridetåg det skiter väl de i!
Citera
2026-02-19, 18:10
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Alltså frågan är om alla bi-trans-homo kvinnor verkligen är det. Känns i många fall som effektsökeri och letande efter en egen identitet av vilsna personer. Vegan, Homo, Trans, Palestinaaktivist, Rädda våtmarkerna, Radikal feminist, och Stoppa utvisningarna. Sådana grupperingar har en tendens att dra till sig psykiskt sjuka.
Citera
2026-02-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Hur många tror du är Sd.are och homosexuella knappast någon skulle jag tro och inte fan fråga folk om din politiska åsikter i ett pridetåg det skiter väl de i!

Egentligen alla som inte är vänster portas... Illan Sade som är öppet homosexuell och då var ordf. i MED portas.
Samma med SD's Europaparlamentiker Dick Erixon som varit öppen med sin läggning sen 80-talet så det som från början var en bra rörelse har tagits över av vänsterpack.
Citera
2026-02-19, 18:46
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Alexander Bard, inte för han är SD men med hans kontroversiella åsikter är han knappt välkommen någonstans, särskilt inte bland HBTQ-lobbyn. Jag tycker han är en cool snubbe.
Citera
2026-02-19, 19:19
Medlem
busy-signals avatar
Ja absolut intoleranta, avundsjuka och hatfyllda. Tycker sig ha rätt till allt och skäms inte för nåt. Precis som alla vänsterrörelser.

Det är dock inte bara bögrörelsen. Alla som försöker "alliera" sig med "marginaliserade minoriteter" blir rövknullade, bildligt om inte bokstavligen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in