2026-02-18, 23:57
Medlem
Nåt intressant på youtube?

Är typ tips/råd viktigt när ni kollar på videos?
2026-02-19, 00:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Söker närmast aldrig. Man har ju vad man glott på, och förslag därefter. Extremt störande dock numera är denna invasion av AI-videos. Jag vill inte ha sådant i mitt flöde!
2026-02-19, 00:17
Medlem
zombie-nations avatar
Eftersom sökfunktionen är så usel, så blir det mycket rekommenderade videor från Youtubes algoritm. Räcker med att man inte ständigt kollar ett visst ämne, för att det ska sluta rekommenderas, och istället får man väldigt mycket ämnen som man just nu har kollat på. Kan bli mycket kaka på kaka. Och vissa ämnen pushas mycket hårdare. Säg att du letar efter ett recept på mat, så är hälften av rekommendationerna sedan mat. Den kan börja fatta om man markerar vissa med "inte intresserad".

Det händer mycket sällan att jag rekommenderar en video till någon jag känner.

Sedan oberoende av ämne kommer det upp mycket som till stor del är AI. Det ska markeras om det är AI men detta görs sällan.

Man rekommenderas ganska ofta från dem man prenumererar på, men vissa av dessa rekommenderas aldrig, särskilt sådana som berör känsliga ämnen.

Ju vagare sökterm, desto mindre får man upp. Tio förslag kanske. Varför denna begränsning vet jag inte. Men extremt irriterande.
2026-02-19, 00:21
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Söker närmast aldrig. Man har ju vad man glott på, och förslag därefter. Extremt störande dock numera är denna invasion av AI-videos. Jag vill inte ha sådant i mitt flöde!

Samma här, algoritmerna matar en konstant med sånt den upptäckt intresserar en så något aktivt sökande behöver jag nästan aldrig göra. Och precis, AI-videos har börjat gå mig riktigt på nerverna men tycker jag blivit vassare och vassare på att se redan i thumbnails när det rör sig om AI (och därmed inte klicka).
2026-02-19, 00:25
Medlem
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindonn
Nåt intressant på youtube?
Sovereign citizens i USA som blir gripna av snutar kan vara ganska underhållande, samt när dom försöker läxa upp domare i rätten men hamnar i fängelset till slut.
2026-02-19, 00:44
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Samma här, algoritmerna matar en konstant med sånt den upptäckt intresserar en så något aktivt sökande behöver jag nästan aldrig göra. Och precis, AI-videos har börjat gå mig riktigt på nerverna men tycker jag blivit vassare och vassare på att se redan i thumbnails när det rör sig om AI (och därmed inte klicka).
Är det bara jag som blir tvärlåst överallt av algoritmer och därför aldrig upptäckter något nytt?

Det stör mig enormt mycket och jag saknar misikkanalernas tidsepok. Att bara starta tv:n och någpt nytt smyger sig in, var enklare än att lyssna på samma skit om igen tills man inte längre tycker om låtarna.

Orkar sällan kolla på dokumentärer och annat men måste då använda huvudet om jag vill de något av värde.
2026-02-19, 00:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Sovereign citizens i USA som blir gripna av snutar kan vara ganska underhållande, samt när dom försöker läxa upp domare i rätten men hamnar i fängelset till slut.

Ja, precis. Älskar den typen av videor där de citerar från papper inifrån bilen eller har nån i telefon som säger åt dem vad de ska säga. Och sen pang bom är handbojorna på.

Jag söker inte ofta. Som regel nöjd med algoritmens förslag.

Men ljudböcker i kategorin zombier, skräck, post-apokalyptiskt och science-fiction kan jag då och då söka efter om jag inte är nöjd med algoritmens förslag.

Jag söker också efter videor om aktuella händelser.
2026-02-19, 00:48
Medlem
Youtube är lite som att porrsurfa ibland. Kollar feed och uppdaterar tills det kommer något intressant ibland lägger man till nåt hjälp ord vad man är nyfiken på exempel: pyramider, rymden, krig, konspirationsteorier.
2026-02-19, 00:50
Bannlyst
Port Protection, test av bilar, male circumcision in Africa, resmål, videos med djur, framför allt music videos.
2026-02-19, 00:59
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Musik och musikvideos kan jag både kika på och ha på i bakgrunden. Har inte Spotify eller dylik tjänst så strömning av musik sker därför via YT. Det är främsta anledningen till varför jag använder YT.
2026-02-19, 01:01
Medlem
BalduinGrollers avatar
Min senaste sökning var ”Brachypelma”
2026-02-19, 01:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Är det bara jag som blir tvärlåst överallt av algoritmer och därför aldrig upptäckter något nytt?

Det stör mig enormt mycket och jag saknar misikkanalernas tidsepok. Att bara starta tv:n och någpt nytt smyger sig in, var enklare än att lyssna på samma skit om igen tills man inte längre tycker om låtarna.

Orkar sällan kolla på dokumentärer och annat men måste då använda huvudet om jag vill de något av värde.

Du skulle ju kunna nollställa allt. Dvs rensa allt. Nytt konto och sedan surfa in på tuben och se vad de föreslår för dig helt ny. Bäst är nog att köra VPN där. De sparar ju IP och Gud vet vad. Om du liksom gillat Dolly Parton videos på en gammal dator, och du surfar med en ny dator från samma uppkoppling. Så kommer Youtube algoritmer ändå minnas och säga Hej välkommen tillbaka! Här har vi en Dolly Parton video som vi tror du kommer gilla först i ditt flöde

För just Dolly. Kollade min sida på tuben med rekommendationer. Allt var liksom ok. Det var slow rock, The Gorge som jag gillar som nyligen sett, Sons of Anarchy vidoes, Swedish military, många snygga kvinnor. Sedan i slutet WTF Dolly Parton... Har ärligt aldrig ens klickat på en Dolly video men hon var med där.
Senast redigerad av Zaedrews 2026-02-19 kl. 01:09.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in