2026-02-18, 21:04
Avstängd
https://www.expressen.se/ekonomi/fler-utlandsfodda-far-jobb-gapet-minskar-snabbt/
Citat:
Andelen utlandsfödda som har ett jobb har ökat kraftfullt senaste åren. Och gapet mot svenskfödda har krympt tydligt sedan 2020.

– Man har missat den här positiva bilden som har varit de senaste åren, säger Anna Westlund, ekonom på Nordea.
Vsd säger Flashback om detta?
Citera
2026-02-18, 21:15
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Vsd säger Flashback om detta?

Inte bra. Det är givetvis ett jätteproblem att det är många utomeuropeisktfödda inom kommuner, myndigheter, polisen, och för att inte tala om äldrevården. Men även restauranger som gradvis tas över av utomeuropeisktfödd ungdom tappar starkt i kvalitet tycker jag mig se.
Citera
2026-02-18, 21:19
Medlem
Jättebra nyheter, mycket bättre att de jobbar och bidrar istället för att leva på bidrag. Förhoppningsvis håller trenden i sig.
Citera
2026-02-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Inte bra. Det är givetvis ett jätteproblem att det är många utomeuropeisktfödda inom kommuner, myndigheter, polisen, och för att inte tala om äldrevården. Men även restauranger som gradvis tas över av utomeuropeisktfödd ungdom tappar starkt i kvalitet tycker jag mig se.
Du lyckas alltså läsa en artikel om att fler människor kommer i arbete – och dra slutsatsen att det är “ett jätteproblem” att de finns i kommuner och myndigheter.

Vad är alternativet menar du? Att människor ska arbeta och betala skatt – men inte inom offentlig sektor? Eller att de inte ska arbeta alls?
Citera
2026-02-18, 21:28
Medlem
Vill minska gapet till noll eftersom även de som uppbär bidrag ska arbeta enligt min mening. Alltså att de arbetar även den tid de får bidrag.

Enda undantagen är de som egentligen skulle ha bidrag, då främst sjuka och gamla.
Citera
2026-02-18, 21:41
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Vad är alternativet menar du?

Att den stora massan som helt orimligt har kommit hit ska lämna tillbaka vårt land, och åka tillbaka dit de kom ifrån såklart.
Citera
2026-02-18, 21:44
Medlem
Citat:
Att den stora massan som helt orimligt har kommit hit ska lämna tillbaka vårt land, och åka tillbaka dit de kom ifrån såklart.
Och det alternativet kan du glömma. Nästa förslag?
Citera
2026-02-18, 21:46
Medlem
Ja och nej.
Dom inkluderar nämligen allt.

Om man går på kurs en gång i veckan är man officiellt inte arbetslös.
.Sen är det mycket hittepåjobb som inte genererar vinst.

Etc etc

Statistik
Citera
2026-02-18, 21:49
Medlem
Folk verkar tro att bara för att de är "assimilerade" eller "beter sig som svenskar" så blir de vips svenskar. Det är mycket farligare än ointegrerade och oassimilerade utlänningar. Jag ger inte mycket för statistiken men det är oroväckande oavsett.
Citera
2026-02-18, 21:50
Medlem
Citat:

Det enda alternativet är att de återvänder i stora mängder inklusive de som "sköter sig" och "jobbar". Helst alla.
Citera
2026-02-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Och det alternativet kan du glömma. Nästa förslag?

Emigrering av svenskar. Det är vad som kommer att hända i framtiden om massinvandringen fortsätter. Oavsett om dessa människor jobbar eller ej så är massinvandringen skadlig för det svenska folket. Du fattar det om du stänger av din globalisthjärna i några sekunder.

Det kommer att finnas länder i framtiden som driver än annan politik än Sverige som ska ta in hela tredje världen in i landet. Dessa länderna är framtiden för svenskarna.
Citera
2026-02-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Emigrering av svenskar. Det är vad som kommer att hända i framtiden om massinvandringen fortsätter. Oavsett om dessa människor jobbar eller ej så är massinvandringen skadlig för det svenska folket. Du fattar det om du stänger av din globalisthjärna i några sekunder.

Det kommer att finnas länder i framtiden som driver än annan politik än Sverige som ska ta in hela tredje världen in i landet. Dessa länderna är framtiden för svenskarna.

Okej. Varsågod att emigrera
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in