2026-02-18, 13:21
Medlem
Anklagarens avatar
Igår kväll märkte jag att nya inlägg i tråden om de pågående Champions Leaguematcherna inte kom under Nya inlägg. Är det något fel eller gäller det som regel att vissa ämnen undantas?
Citera
2026-02-18, 13:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag skulle tro att det beror på att det är en matchtråd. Alltså ett pågående evenemang i en sport.

De trådarna syns inte i Aktuella ämnen och Nya ämnen om jag minns rätt. Och de stängs efteråt.
Citera
2026-02-18, 13:37
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag skulle tro att det beror på att det är en matchtråd. Alltså ett pågående evenemang i en sport.

De trådarna syns inte i Aktuella ämnen och Nya ämnen om jag minns rätt. Och de stängs efteråt.
Tack!
Citera
2026-02-18, 13:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Tack!

Inte så lätt att veta.

De inlägg du gör i den typen av trådar räknas inte heller med i det totala antal inlägg du har på FB.
Citera
2026-02-18, 13:43
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Inte så lätt att veta.

De inlägg du gör i den typen av trådar räknas inte heller med i det totala antal inlägg du har på FB.
Ok. Är det någon annan typ av ämnen som hanteras likadant?
Citera
2026-02-18, 14:10
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Jag tror detsamma gäller trådar i Laidback till exempel.
Citera
2026-02-18, 14:45
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Jag tror detsamma gäller trådar i Laidback till exempel.
Laidbackinlägg (i alla fall vissa) kommer upp under Nya inlägg. Vet inte hur det är med Nya ämnen.
Citera
2026-02-18, 15:18
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Laidbackinlägg (i alla fall vissa) kommer upp under Nya inlägg. Vet inte hur det är med Nya ämnen.
Du kan ha rätt där. Jag kan dock inte dra mig till minnes att jag sett trådar under Nya ämnen däremot.
Citera
2026-02-18, 17:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Jag kan ärligt säga att jag inte har totalkoll på vilka trådar som syns under Nya ämnen eller ej. Likaså inte heller vad som syns i Nya inlägg.

Men i FAQ, som finns längst ned på varje sida, står det så här om vilka inlägg som inte räknas i post count:

Citat:

Q: Varför räknas inte alla mina inlägg i postcount?
A: Mysfaktorn i några forum (Humor, Laidback med underforum, Länktips, Matchpratforumen i Sport, Träningsjournaler och medlemsbilder, Tv-kommentatorerna, Modeller, paparazzi och kändisbilder samt i Viktiga meddelanden-forumet) kommer av lägre krav på diskussionskvalitet än i huvuddelen. Liksom dessa forum njuter smärre undantag från KFK (se nedan), undantas dina där gjorda inlägg från postcount. Inlägg som hamnar i Papperskorgen räknas också bort.

Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Du kan ha rätt där. Jag kan dock inte dra mig till minnes att jag sett trådar under Nya ämnen däremot.

Exakt. De ligger inte under Nya ämnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in