2026-02-19, 14:12
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Så du menar att missbrukare inte är narcissister som bara fokuserar på på nästa fix/fylla på alla bekostnad runtomkring dem?

Det ena utesluter inte det andra, du vaknar inte upp en random Tisdag och är en fullfjädrad missbrukare, det är något som sker över tid och i början tas beslut med individens egna fria vilja som succesivt leder till ett tvångsmässigt beteende.

Anledningen till att en missbrukare bara fokuserar på nästa fix på bekostnad på allt runtomkring dom är för att dom lider så mycket så att dom måste. Inte för att dom gör det av vilja och för att dom gillar att ha det så. Hur lite kan du tänka egentligen?

Folk som är missbrukare är inte narcissister nödvändigtvis. Däremot lär många missbrukare ha blivit traumatiserade av en eller flera narcissister. Du låter som en sådan, som skulle kunna spä på någons lidande och därför förvärra någons missbruk.
Citera
2026-02-19, 14:19
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Anledningen till att en missbrukare bara fokuserar på nästa fix på bekostnad på allt runtomkring dom är för att dom lider så mycket så att dom måste. Inte för att dom gör det av vilja och för att dom gillar att ha det så. Hur lite kan du tänka egentligen?

Folk som är missbrukare är inte narcissister nödvändigtvis. Däremot lär många missbrukare ha blivit traumatiserade av en eller flera narcissister. Du låter som en sådan, som skulle kunna spä på någons lidande och därför förvärra någons missbruk.

Jag vänder på frågan och undrar samtidigt hur det står till med din kognitiva förmåga, människor blir inte missbrukare från en dag till en annan, det är egna val som görs trots varningsflaggor som leder till ett fullfjädrat missbruk, du gör själv ett aktivt val första gången du knäcker en öl på en vardagskväll som sedan blir 3, 4 eller 5 öl.
En fullfjädrad missbrukare är narcissistisk då allt handlar om missbruket och att jaga nästan fylla eller fix, det finns exempel där folk kört bil grovt rattfulla med sina barn påväg till förskolan, lämnat blöjbarn obevakade o.s.v. för att jaga nästa rus, att inte kalla detta för narcissism är smått galet...

Men du är väl en sån där mupp som gått på myten om att det är en sjukdom, vilket i sig tyder på narcissistiska drag då man gömmer sig bakom sjukdomsbegreppet istället för att ta ansvar för sina handlingar, jag är sjuk och maktlös, stackars mig!
Citera
2026-02-19, 14:39
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Jag vänder på frågan och undrar samtidigt hur det står till med din kognitiva förmåga, människor blir inte missbrukare från en dag till en annan, det är egna val som görs trots varningsflaggor som leder till ett fullfjädrat missbruk, du gör själv ett aktivt val första gången du knäcker en öl på en vardagskväll som sedan blir 3, 4 eller 5 öl.
En fullfjädrad missbrukare är narcissistisk då allt handlar om missbruket och att jaga nästan fylla eller fix, det finns exempel där folk kört bil grovt rattfulla med sina barn påväg till förskolan, lämnat blöjbarn obevakade o.s.v. för att jaga nästa rus, att inte kalla detta för narcissism är smått galet...

Men du är väl en sån där mupp som gått på myten om att det är en sjukdom, vilket i sig tyder på narcissistiska drag då man gömmer sig bakom sjukdomsbegreppet istället för att ta ansvar för sina handlingar, jag är sjuk och maktlös, stackars mig!

Ja det finns dom som missbrukar som också samtidigt är narcissister. Och det finns även missbrukare som inte är narcissister. Det som du försöker hävda är att det finns ett samband/en korrelation, där missbruk = narcissism, där ju större missbrukare man är, desto mer narcissist är man. Det finns givetvis inte något sånt samband. Din mytoman! Ska du vara på ett diskussionsforum så håll dig till sanningen. Ingen vill diskutera saker du "tycker" och "känner". Folk vill diskutera saker som finns i verkligheten.

Vad menar du med att folk har ett val när dom tar första ölen? Det är ju just det dom inte har, annars hade dom inte tagit den ölen, eller andra, eller tredje. Varför skulle någon frivilligt sätta sig i ett missbruk och få sitt liv och allt som dom älskar förstört? Alla människor har en programmerad inre vilja att må så bra som möjligt. Missbrukare är inget undantag. Deras vilja är också att må så bra som möjligt. Detta i sig är bevis på att deras missbruk är något som går emot deras vilja, alltså något som inte sker frivilligt.

Är du verkligen oförmögen att tänka och resonera på en sådan nivå som jag beskriver här? Jag är chockad över hur obegåvad du är.

Och som sagt, varför försöker du öka folks lidande och därför göra att deras missbruk förvärras? Detta är Sverige, varför vill du skapa misär och odla ett större missbruk bland befolkningen? Flytta nån annanstans. Sverige är ett framgångsland och här vill vi minimera missbruk och annat elände. Men trots det så går du runt och aktivt orsakar massa missbruk hos folk. Skäms.
Citera
2026-02-19, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Säg namnet då.
Korkad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera