Citat:
Ursprungligen postat av
wasp101
Efter lång tid utan arbete krävs att man är inskriven, söker och tar de jobb eller program som erbjuds för att behålla ekomiskt stöd bland annat. Innebär det att man är "tvungen att ta vilket skitjobb som helst".
Frågar åt en junior akademiker men som har senior erfarenhet av okvalificerat arbete, som har svårt att konkurrera om de "fina jobben".
Håller man ut kan man få hjälp att få en fot in?
Nu har jag aldrig varit långtids arbetslös, jag var arbetslös i tre månader å det var lång tid för mig. Man får inte vara kräsen, man får börja med skitjobb (om det nu finns något som heter så) å så får man arbeta sig upp.
Jag fick lära mig tidigt i livet att om man ska bli vuxen så skaffar man sig ett jobb oavsett vad det är, redan som tonåring fick jag höra det. Alla jag kände jobbade, min snart 20 åriga son jobbar på Burger king å har snart gjort det i ett år, om det är ett så kallat skitjobb vet jag inte, han jobbar iallafall. Så ta det som erbjuds så du får in en fot i arbetslivet igen å sen kan du ju söka dig vidare. Man måste börja nånstans. Lycka till.