2026-02-18, 11:13
Medlem
Klabbrapparens avatar
Jag har provat ALLT för att gå ned i vikt men det är lögn i helvete. Träning, dieter och livsstilsändringar funkar inte. Jag har tyvärr inte råd med operation eller semaglutid motsv. Jag tänker mig nu att bli riktigt magsjuk borde hjälpa initialt. Går man ned i vikt av Salmonella? Och i så fall, finns det något bombsäkert sätt att få detta? Jag vet att det är idiotiskt men är desperat.
Citera
2026-02-18, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbrapparen
Jag har provat ALLT för att gå ned i vikt men det är lögn i helvete. Träning, dieter och livsstilsändringar funkar inte. Jag har tyvärr inte råd med operation eller semaglutid motsv. Jag tänker mig nu att bli riktigt magsjuk borde hjälpa initialt. Går man ned i vikt av Salmonella? Och i så fall, finns det något bombsäkert sätt att få detta? Jag vet att det är idiotiskt men är desperat.

Skulle du skita ut fettet då tänker då?

Att gå ner i vikt är jävligt lätt om man inte har nån sjukdom mot det
Citera
2026-02-18, 11:44
Medlem
Du lär ha problem att behålla maten om du har salmonella ja, så på det viset kan man tappa vikt. Men nu är salmonella inte att rekommendera. Enkelt är att äta mindre
Citera
2026-02-18, 11:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Operationen får du gratis av landstinget om du har ett BMI på 40 alternativ att du har ett BMI över 35 och en sjukdom som beror på din övervikt.

Hur högt är ditt BMI?

https://www.1177.se/undersokning-behandling/operationer/operationer-av-mage-och-tarmar/fetmaoperationer/

Vill jag att du ska få salmonella istället? Nej, det är bara en tillfällig lösning. Men jag ska svara på din fråga.

Jag vet de som gått ned mycket efter att ha fått salmonella utomlands. De blev så pass dåliga att de fick läggas in på sjukhus när de kom hem. Och då mådde de otroligt dåligt.

Men efter att de blivit friska gick de upp igen.

Det kanske låta lockande, men det är ett stort lidande om man får i sig bakterier och parasiter. Det är ju en form av matförgiftning eller magsjuka. Man kan må otroligt dåligt, ha svåra smärtor, behöva akut på toa och därför bajsa på sig. Dessutom kan man t ex få reaktiv artrit.

Och som sagt var, man går upp igen efter man blivit frisk.

Jag är helt seriös när jag säger det här, men vill du ha salmonella och likande ska du dricka avloppsvatten. Åk till en flygplats i närheten som har flyg till utlandet. Skolor är annars ett bra ställe. Och så klart vårdcentraler och sjukhus.

Ett annat sätt kan var restauranger som kommunen kritiserat för deras hygien. Och där folk blivit sjuka efter ha besökt dem. Eller att du dagligen äter råa ägg och köttfärs som du inte har stekt. Rå kyckling är också bra.

Men rsken är tyvärr stor att du kan få i dig E.coli. Och det vill du inte ha. För då kan du bli väldigt sjuk. Extremt sjuk. Och kan få men för livet. Och även om du tror det är lösningen, så tycker du inte att det är värt det när du väl är sjuk.
Citera
2026-02-18, 11:48
Medlem
kyrkstockens avatar
Då måste du få livsstilförändringarna att fungera. Det är enda sättet.

Du måste byta livsstil.

Är det enkelt? Nej, det är svårare att gå ner i vikt och behålla sin nya vikt än att sluta med heroin. Inget skämt.

Men du måste titta på dig själv. Det är du som måste förändras.

Skulle du lyckas gå ner genom att göra dig själv sjuk skulle du bara gå tillbaka när du blev frisk.

Du måste byta livsstil över tid.

Sedan kan jag inte råda hur för jag känner inte dig och dina förutsättningar.
Citera
2026-02-18, 11:54
Medlem
anomaligns avatar
Dålig idé. Du kanske tappar några kilon under den akuta fasen, men de kommer du få tillbaka omgående när du är pigg nog att äta. Du kommer hamna på ruta ett igen och ha varit väldigt sjuk i onödan. Plus att det finns risk för komplikationer, som artrit.
Citera
2026-02-18, 11:57
Avstängd
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbrapparen

Lögn!

Du ska inte bara pröva metoder under en kort period, du måste hålla ut över tid!

Det finns inga genvägar, kaloriunderskott tillsammans med motion och kilona kommer rasa av, måltidsersättning under ett par veckor ger en rejäl boost, gör sedan matscheman så du inte jojjar tillbaka i dåliga vanor, fimpa kolhydrater, kör grönsaker som snacks, det är exempelvis omöjligt att överäta morötter!
Citera
2026-02-18, 13:26
Medlem
AlfaQhards avatar
Börja med att rensa ut ditt skafferi, kyl och frys.
Citera
2026-02-18, 13:47
Medlem
alleballe1998s avatar
Käka bara i ett kaloriunderskott istället
Citera
2026-02-18, 13:48
Medlem
drmaximusens avatar
Mitt tips är att du får ozempic eller mounjaro utskrivet. Kolla med yazen.se
Sedan måste du gå på t.ex. dukandieten där man helt utesluter socker och kolhydrater första veckan. Under andra veckan lägger man till kolhydrater men inget socker.
Eftersom sockret ger sötsuget kommer hungern att minska väsentligt när du tar de preparaten
Citera
2026-02-18, 17:25
Medlem
TheJesuits avatar
Salmonella år du genom att äta råa kycklingdetaljer. Men välj importerat, gärna från asien men Sydeuropa är också ok, svensk kyckling har salmonella endast sällan.

That said; välj ett annat alternativ. Jag fick något i Nepal en gång där det tog ett halvår att bli återställd (blev tydligen en inflammation i magen efter själva infektionen, oklart varför).
Citera
2026-02-18, 19:40
Medlem
Sqrbankens avatar
Tror du som salmonellasjuk enligt lagen betraktas som bärare av en samhällsfarlig sjukdom. Du får alltså en pest-stämpel i böckerna som sannolikt innebär en hel del byråkratiskt krångel i din vardag utöver att du skiter ner dig 24/7.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in