Operationen får du gratis av landstinget om du har ett BMI på 40 alternativ att du har ett BMI över 35 och en sjukdom som beror på din övervikt.
Hur högt är ditt BMI?
https://www.1177.se/undersokning-behandling/operationer/operationer-av-mage-och-tarmar/fetmaoperationer/
Vill jag att du ska få salmonella istället? Nej, det är bara en tillfällig lösning. Men jag ska svara på din fråga.
Jag vet de som gått ned mycket efter att ha fått salmonella utomlands. De blev så pass dåliga att de fick läggas in på sjukhus när de kom hem. Och då mådde de otroligt dåligt.
Men efter att de blivit friska gick de upp igen.
Det kanske låta lockande, men det är ett stort lidande om man får i sig bakterier och parasiter. Det är ju en form av matförgiftning eller magsjuka. Man kan må otroligt dåligt, ha svåra smärtor, behöva akut på toa och därför bajsa på sig. Dessutom kan man t ex få reaktiv artrit.
Och som sagt var, man går upp igen efter man blivit frisk.
Jag är helt seriös när jag säger det här, men vill du ha salmonella och likande ska du dricka avloppsvatten. Åk till en flygplats i närheten som har flyg till utlandet. Skolor är annars ett bra ställe. Och så klart vårdcentraler och sjukhus.
Ett annat sätt kan var restauranger som kommunen kritiserat för deras hygien. Och där folk blivit sjuka efter ha besökt dem. Eller att du dagligen äter råa ägg och köttfärs som du inte har stekt. Rå kyckling är också bra.
Men rsken är tyvärr stor att du kan få i dig E.coli. Och det vill du inte ha. För då kan du bli väldigt sjuk. Extremt sjuk. Och kan få men för livet. Och även om du tror det är lösningen, så tycker du inte att det är värt det när du väl är sjuk.