Behöver lite tips kring telefon till äldre, min kära farmor är i 80-årsåldern och inte tekniskt kunnig. Vill gärna hjälpa fitthoran bäst jag kan. Finns det specifika telefoner för äldre? Vill bara att allt ska bli så smidigt som möjligt för henne.
Doro har haft framgång i många år i det segmentet.
Ofta får man med ett litet ställ för laddning vilket känns smålyxigt oavsett ålder.
Finns både med knappar och som "nerskalad" skärmtelefon.
Doro har haft framgång i många år i det segmentet.
Ofta får man med ett litet ställ för laddning vilket känns smålyxigt oavsett ålder.
Finns både med knappar och som "nerskalad" skärmtelefon.
Ett tips den 2 februari blockades alla 4G telefoner som inte klarar nödsamtal via 4G. På svenska marknaden borde de idag inte säljas någon telefon som inte klarar av de men de kan vara bra att ha i åtanke.
Skall du köpa en Doro så köp en väldigt enkel variant, har själv försökt att hjälpa vårdtagare med sina Dorotelefoner och det kan vara rena helvetet att hitta bland menyerna. Lät en vårdtagare få testa min iPhone och hon tyckte att det var lättare att använda denna än sin Doro.
Att hitta meddelanden på en Doro kräver många knapptryck medans på en iPhone så krävs det max 2 tryck och sen så ser man meddelandet.