2026-02-18, 09:01
Medlem
Någon som sitter på mer info?

"Mannen skulle skaffa nya glasögon och gick till en optiker i Karlstad.

Det slutade med att kvinnan som genomförde synundersökningen kontaktade honom privat.

Nu åtalas hon för försök till utpressning – efter att hon hotat mannen med att berätta om deras sexliv för hans fru.

– Varje gång hon träffade mig tog hon chansen att ha sex, säger han i förhör."

https://www.nwt.se/2026/02/17/man-gick-till-optiker-i-karlstad-slutade-i-sex-och-utpressning-tvingade-mig-e4d98/
Citera
2026-02-18, 09:01
Moderator
Mappings avatar
Inlägg med länk till stämningsansökan och FUP: (FB) Man gick till optiker i Karlstad – slutade i sex och utpressning
/Mod
Citera
2026-02-18, 09:08
Avslutad
”Tvingade mig” säger den utsatte - så optikern tvingade till sig sex, ja, dessa kvinnor.

Synsam eller Din Optiker?
Senast redigerad av Palmekulan 2026-02-18 kl. 09:16.
Citera
2026-02-18, 09:18
Medlem
Galen historia. Vore intressant veta vilken optiker och vem hon är.
Citat:
Ursprungligen postat av Palmekulan
”Tvingade mig” säger den utsatte - så optikern tvingade till sig sex, ja, dessa kvinnor.

Citera
2026-02-18, 09:32
Medlem
Citat:

Utpressning är fel såklart men snubben har ju valt att ha sex med henne så inte direkt att det är synd om honom?

Hade han inte sagt ja första gången hade detta inte hänt. Sluta tänk med kuken så kanske saker går bättre för dig.
Citera
2026-02-18, 09:34
Medlem
Exakt så men man blir nyfiken vilka dom är haha
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Utpressning är fel såklart men snubben har ju valt att ha sex med henne så inte direkt att det är synd om honom?

Hade han inte sagt ja första gången hade detta inte hänt. Sluta tänk med kuken så kanske saker går bättre för dig.
Citera
2026-02-18, 09:42
Medlem
Tomtekukars avatar
Sverige 2026 i ett nötskal: när en kvinna åtalas för utpressning måste halva kommentarsfältet ändå landa i att mannen ”får skylla sig själv”. Roller är redan fördelade i förväg – kvinnan är offer eller moraliskt överordnad, mannen är driftstyrd förövare. Byt kön på parterna och narrativet hade varit kristallklart från sekund ett. Men jämställdhet i teorin är tydligen något helt annat än ansvar i praktiken.
Citera
2026-02-18, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Sverige 2026 i ett nötskal: när en kvinna åtalas för utpressning måste halva kommentarsfältet ändå landa i att mannen ”får skylla sig själv”. Roller är redan fördelade i förväg – kvinnan är offer eller moraliskt överordnad, mannen är driftstyrd förövare. Byt kön på parterna och narrativet hade varit kristallklart från sekund ett. Men jämställdhet i teorin är tydligen något helt annat än ansvar i praktiken.

Typiskt folk som inte är läskunniga.

Det handlar inte om grooming, det handlar inte om våldtäkt, det handlar inte om någon "power move" inom ett företag där en chef använder inflytande. Det är en helt random man eller kvinna, som du besökt för ett medicinskt ingrepp, som du sen valt att ha sex med. Oavsett vilket kön så är personen som första gången sa ja, en idiot om de sen gråter över att de blir utpressade.

Det är dock ett problem när tex en man blir våldtagen och inte tas på allvar eller liknande händelser där sexuellt ofredande förekomer. Det här är inte ett av de. Du gråter i fel forum över fel sak.
Citera
2026-02-18, 10:35
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious

att i en förtroendeställning välja att knulla istället för att hjälpa är väl då ändå bedrägligt? Eller är det samma resonemang med SiS-tjejer som knullar med 30år äldre män?
Jag blir nyfiken vem kvinnan är ffa ser ut.
Citera
2026-02-18, 11:16
Medlem
Denna FUP vill man läsa sen! haha
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
I all sin enkelhet årets hittills bästa kommentar! 😂

Kuken ska ha sitt, i det här fallet ett par progressivt slipade solglasögon på ollonet!
Citera
2026-02-18, 11:59
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
att i en förtroendeställning välja att knulla istället för att hjälpa är väl då ändå bedrägligt? Eller är det samma resonemang med SiS-tjejer som knullar med 30år äldre män?

Förtroendeställning? Ser inte på vilket sätt en optiker förväntas ha ett högre förtroende än andra i samhället.

Möjligen menar du beroendeställning? Men det är väl också tveksamt att det föreligger med en privat optiker, då man har möjlighet att byta när som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Palmekulan

Ja detta är viktig information. Kan tänka mig vi har många läsare från Karlstad som är väldigt intresserade vilken optiker de bör undvika, eller vilken de genast bör boka en tid på, för "kontaktlinser".
Citera
2026-02-18, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cee1983
Någon som sitter på mer info?

"Mannen skulle skaffa nya glasögon och gick till en optiker i Karlstad.

Det slutade med att kvinnan som genomförde synundersökningen kontaktade honom privat.

Nu åtalas hon för försök till utpressning – efter att hon hotat mannen med att berätta om deras sexliv för hans fru.

https://www.nwt.se/2026/02/17/man-gick-till-optiker-i-karlstad-slutade-i-sex-och-utpressning-tvingade-mig-e4d98/

Mannen ska vara mycket nöjd, han fick valuta för pengarna och borde därmed förmånsbeskattas, anta kostnaden är 2000 kr för en sexuell tjänst × antalet ggr x 32 % i skatt för den f...n.
Till hans försvar kan han alltid neka till brott, eftersom han inte bar glasögon vid tillfällena, trodde det var min fru, som exempel
Hmm..... knepigt läge må jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in