2026-02-17, 22:52
Medlem
Jag är den enda personen med min kombination av för och efternamn i Sverige. Jag har aldrig varit aktiv på sociala medier, det finns inga bilder på mig på nätet och om man söker på mitt namn är det enda som kommer upp typ Mrkoll, Eniro, osv. Nu till problemet. Om man söker på mitt namn på google och kollar bilder plockar X konstant massa random inlägg från X som innehåller mitt förnamn vilket är till skillnad från mitt efternamn ett ganska vanligt namn i Sverige. Initiellt ser det ut som att bilderna har med mig att göra... Det står mitt för och efternamn - Results on X live posts and updates. Klickar man dock sig vidare till X förstår man att dessa inlägg inte har med mig att göra utan att de bara är inlägg som handlar om personer som delar mitt förnamn.

Vissa inlägg från X är väl helt fine. Typ något inlägg om en ukraina-frivillig och något om en kyrka i Tyskland och ett inlägg från Dagens Industri. Två inlägg är dock på pdfs som blivit uthängda på Dumpen. Om man googlar mitt namn ser det således ut som att jag blivit uthängd på dumpen vilket inte är speciellt kul. Jag söker just nu jobb. En intelligent arbetsgivare fattar ju att detta inte har något med mig att göra men om någon slögooglar och inte går in på X kan man ju tro att dessa inlägg handlar om mig.

Finns det något man kan göra för att få bort dessa från sök på google? Ganska irriterande...
Citera
2026-02-17, 23:18
Medlem
Spontant skulle jag säga att det lättaste är att byta namn
Citera
2026-02-18, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Spontant skulle jag säga att det lättaste är att byta namn

Känns ju löjligt att jag ska behöva byta namn på grund av X (Twitter). Kostar ju dessutom att byta namn. Dock kanske det är ända lösningen... Får byta till ett jävligt vanligt efternamn då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in