2026-02-17, 20:33
Medlem
Tittar på lyxfällan och en flickvän har tagit en massa lån för sin pojkvän och när dom gjorde slut så sket han i att betala tillbaka.

Varken heder eller ryggrad och utnyttjade sin fd till max. Nu sitter hon i skuldfällan och jag kan tänka mig att det finns tiotusen naiva människor som hon som hamnar i skiten pga rovdjur som dessa.

Vad är er erfarenhet av privatlån ? Är dom flesta hederliga eller utnyttjas det till max?
Citera
2026-02-17, 20:41
Avstängd
Hon lär väl knappast vara den mest begåvade i den byn där hon bor. Ta lån för någon annan?

En vettig människa tar eventuellt privatlån åt sig själv, inte åt någon annan.
Citera
2026-02-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Tittar på lyxfällan och en flickvän har tagit en massa lån för sin pojkvän och när dom gjorde slut så sket han i att betala tillbaka.

Varken heder eller ryggrad och utnyttjade sin fd till max. Nu sitter hon i skuldfällan och jag kan tänka mig att det finns tiotusen naiva människor som hon som hamnar i skiten pga rovdjur som dessa.

Vad är er erfarenhet av privatlån ? Är dom flesta hederliga eller utnyttjas det till max?

Har en polare som har två ex som är skyldig honom pengar. Den ena lånade väl inte egentligen, utan stal deras gemensamma sparpengar som råkade sitta på hennes konto.

Den andra är skyldig 17 som hon troligen inte kommer att betala tillbaka, trots att de fortfarande är vänner och umgås.

Jag har lånat 1 gång av brorsan, betalade tillbaka 3 månader senare, och lånat till polaren ovan en gång,och fick tillbaka så fort han fick jobb igen.
Citera
2026-02-17, 21:44
Medlem
Xer0s avatar
Finns många som blir utnyttjade av sol-och-vårare. Denhär pojkvännen, fanns han ens på riktigt eller figurerade han bara i någon app i mobilen? Är nog väldigt många män som blir lurade av AI-kvinnor idag och tar lån för att skicka pengar till dem.

Men de vågar inte gå ut på tv och erkänna vad de gjort senare.
Senast redigerad av Xer0 2026-02-17 kl. 21:46.
Citera
2026-02-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

hederliga
Citera
2026-02-17, 22:08
Medlem
zombie-nations avatar
Jag var mer naiv när jag var ung. Blev lurad på pengar av en person. Efter det har det gått bra, har alltid fått tillbaka det jag lånat ut och alltid lämnat tillbaka det jag lånat. Bättre på att bedöma människor, och har det varit någon jag inte litat på 100 % så hade det utlånade beloppet blivit därefter. En av mina vänner tog ett lån åt sin sambo, med tanken att sambon skulle betala detta, fick inte ta lånet själv. Vännen betalar väl 3/4 på det lånet. Visst att man ska hjälpa varandra, men så fult att säga att man ska betala av det och sedan inte göra det. Sambon får mystiskt slut på pengar mest hela tiden.

Jag skulle inte klara att leva så.
Citera
2026-02-18, 04:35
Medlem
Onanikrems avatar
Bästa sättet att spräcka en vänskap är att låna ut pengar.

Pengar, tjejer och vapen lånar man inte ut. (vapen kan lånas ut under uppsikt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in