2026-02-17, 15:15
Medlem
Citat:
70-åringen uttryckte sig grovt rasistiskt mot en ur hemtjänstpersonalen och hotade att ”sticka kniven i honom” om han besökte honom igen.
Snart väntar rättegång i Växjö där den anställde mannen yrkar på skadestånd för kränkning.

https://www.smp.se/vaxjo/70-aring-utsatte-hemtjanstpersonal-for-grov-rasism-och-dodshot/

Vad tror man, rör det sig om en tjuvaktig neger eller är brukaren oresonlig?
Citera
2026-02-17, 15:22
Medlem
Intressant hur du automatiskt antar att alternativet till rasism är att offret faktiskt var kriminell. Det är ett rätt talande tankemönster.
Citera
2026-02-17, 15:28
Medlem
Sonny00s avatar
Mina tankar går snarare till begynnande demens eller missbruk. Visst kan hemtjänstpersonal vara oduglig, men en normalt tänkande brukare förstår nog att dödshot är idiotiskt och straffbart.
Citera
2026-02-17, 15:29
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Intressant hur du automatiskt antar att alternativet till rasism är att offret faktiskt var kriminell. Det är ett rätt talande tankemönster.

Men oj vad konstigt, när åldirngsvåldtäkter och stölder avslöst varann senaste tiden
-utförda av invällare som sklulle rädda sjukvåden
Citera
2026-02-17, 15:31
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Kan ju vara kombination av tjuvaktig neger eller är oresonlig brukare också. Begynnande demens i kombination med de två kan sluta så.

Min mamma var inte dement, hon ville inte ha hjälp med hygien av män och särskilt inte negrer. Hon hotade inte sticka kniven i dem, men slutade duscha i perioder när det skickades manliga negrer.
Citera
2026-02-17, 15:32
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Mina tankar går snarare till begynnande demens eller missbruk. Visst kan hemtjänstpersonal vara oduglig, men en normalt tänkande brukare förstår nog att dödshot är idiotiskt och straffbart.

Lyssna

När de som är på ålderdomshem var mitt i livet så fanns inga araber och somalier i sverige!
Inte en enda!
(ohh vilken dröm)

Ni får fatta det, att när dom gamlingarna retinerar och blir dementa, så undrar dom vad i helvete för utomjording som står och skrik-kacklar på ett annat språk över huvudet på dem
Citera
2026-02-17, 15:32
Medlem
Min första (fördomsfulla?) tanke var att detta är en man som hunnit bli trött och uppgiven på att ständigt ha en massa icke svenskar som springer in och ut i hans hem. Tillslut rann det bara över.
Citera
2026-02-17, 15:33
Medlem
-GGs avatar
Som åldring i en mångkultur, är man väldigt utsatt.

Staten skickar in vem som helst i ditt hem, främlingar ovanpå att redan vara främmande.

Och numera anställer man också utlänningar som preferens och för att kunna visa upp finare siffror, oavsett hur olämpliga de är och hur otryggt det känns för brukarna.
Citera
2026-02-17, 15:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Mina tankar går snarare till begynnande demens eller missbruk.
Det skulle förklara den milda brottsrubriceringen.
Citera
2026-02-17, 15:34
Medlem
Citat:
Tror knappast att 'BO' var den första invandrarpersonalen då det kryllar av framförallt araber och några enstaka somaler.
Vet inte hur det ser ut i Växjö/Kronoberg då jag inte bott där på 15 år, men tippar väl på att det är likt övriga delar av landet.

Så ja, givetvis undrar jag om det faktiskt kan finnas underlag för "rasismen" (neger snälla, att kalla någon N-ordet är inte rasistiskt)
Citera
2026-02-17, 16:32
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
70 år och hemtjänst, det är väl relativt ovanligt att redan vid 70 ha behov av det?
Citera
2026-02-17, 16:41
Medlem
senhackarens avatar
Tycker att gubbfanet ska få klara sig själv härdan efter. Rötna jävel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in