2026-02-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Inte som SD sticker ut på.

Eller menar du gratis tandvård kanske?
Jag menar ekonomiskt t ex mer/mindre bidrag, högre/lägre skatt skiljer ju S och M.
Citera
2026-02-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Finns fler politiska frågor än invandring
Berätta det för Jimmie. Han verkar ha missat det.
Citera
2026-02-17, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Berätta det för Jimmie. Han verkar ha missat det.
Fick nyss upp förtalslagen på dagordningen bl a samt tandvårdsreformen till pensionärer som skall gälla fler grupper när budgetutrymme skapats, starkt pådrivande om bränslepriser, så visst finns det......
Citera
2026-02-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Fick nyss upp förtalslagen på dagordningen bl a samt tandvårdsreformen till pensionärer som skall gälla fler grupper när budgetutrymme skapats, starkt pådrivande om bränslepriser, så visst finns det......
Alltså, ja de engagerar sig lite i andra frågor också. Vore märkligt annars. Men allt annat är ju bara en liten sidodel. Invandring är fortfarande den stora kärnan.

Hur många av SD:s väljare tror du tycker att de är alldeles för restriktiva när det gäller invandring, men tycker de har en bra politik i övrigt?
Citera
2026-02-17, 17:15
Medlem
Wyrdkins avatar
Varför skulle bidragare hoppas på höjd akassa?
Citera
2026-02-17, 17:19
Medlem
Galejans avatar
Ni som hånflinar borde fundera på att detta samtidigt gör SD obsoleta. Ett block med S, M o om och KD kommer att få över 50%, särskilt om C också hoppar in i röran. SD kommer att hamna på avbytarbänken permanent vid en sådan uppgörelse. Det tycker iofs jag är bra men många av er lär inte hålla med.

Observera att jag inte glömde L. Jag räknade medvetet inte med dem eftersom de inte kommer att vara ett riksdagsparti när detta scenario utspelar sig.
Citera
2026-02-17, 17:42
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ni som hånflinar borde fundera på att detta samtidigt gör SD obsoleta. Ett block med S, M o om och KD kommer att få över 50%, särskilt om C också hoppar in i röran. SD kommer att hamna på avbytarbänken permanent vid en sådan uppgörelse. Det tycker iofs jag är bra men många av er lär inte hålla med.

Observera att jag inte glömde L. Jag räknade medvetet inte med dem eftersom de inte kommer att vara ett riksdagsparti när detta scenario utspelar sig.

Sverige behöver inte SD, så jag håller med om att det vore bra om de blev obsoleta.

Etablerade partier reder ut problematiken bäst utan inblandning från ett nationalromantiskt bonnläppsparti sprunget ur den bruna myllan. Även sett ur denna aspekt är (S) svinhugg på vänstern positivt.
Citera
2026-02-17, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Magdalena Andersson är öppen med att hon hellre samarbetar åt höger, med KD, L och även M.

Nooshi Dadgostar var inte förtjust när hon (i 30-minuter) diskuterade (S) senaste attacker på V. (S) gör sig redo för samarbete med högern menade hon.

Att diskutera:

1. Hur känns detta svek för vänstern?

2. Hoppas naturligtvis på ett Tidö 2.0 men om det inte är möjligt lär detta vara det bästa alternativet, eller?

3. Ni bidragare som hoppas på höjd a-kassa om rödgröna vinner, hur känns detta?

Det enda vettiga vore S och SD.
Citera
2026-02-17, 18:09
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Korrekt. Besked och pressträff i dag (2026-02-17): Vi vill riva upp nya a-kassan >>
Valår ger en ny pressträff om höjda bidrag från (s) nästan varje dag.

Kanske kunde (s) i samma pressträff berättat att 50% av dessa pengar går till invandrare. men bäst är att låtsas att marcostar kommer att få dem, han gillar bidrag.
Citera
2026-02-17, 18:11
Medlem
machinemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman

Nej Sverige - och egentligen hela EU - behöver så mycket högerliberalism som möjligt för att hinna ikapp nationer som USA och Kina som ligger oerhört mycket längre fram än oss avseende företagande och AI.

Såssebubblan är slut, det förstår t o m (S) som siktar på samarbete med M/KD/L/C.
Citera
2026-02-17, 18:12
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
De är olika som natt och dag. SD har alltid rätt i alla framtidsanalyser och vad som är bra för Sverige. S har alltid fel i alla framtidsanalyser och kopierar sedan SDs analys 3 år senare när det gick åt pipan.

Det är faktiskt korrekt att säga att SD leder S likt en ko till vatten, och har gjort det oavbrutet sedan 2008.
Senast redigerad av Paris24 2026-02-17 kl. 18:14.
Citera
2026-02-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
De är olika som natt och dag. SD har alltid rätt i alla framtidsanalyser och vad som är bra för Sverige. S har alltid fel i alla framtidsanalyser och kopierar sedan SDs analys 3 år senare när det gick åt pipan.

Det är faktiskt korrekt att säga att SD leder S likt en ko till en hage, oavbrutet sedan 2008.
SD får föra fram nya förslag som går igenom sedan får S förvalta, där är den stora skillnaden mellan partierna, mycket förändring har skett denna mandatperiod tidigare mycket förvaltning och genomförande av V/MP politik, som stått för förändringen, dock inte förbättring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in