2026-02-17, 14:54
Medlem
Jag har funderat på att köpa Illums Premium luxe helårstäcke (gåsdun och yttertyg i 100% bomullssatin)
Hur bra är det och hur varmt är det?
Jag antar att jag får räkna och jämföra med det jag har hemma nu (gsm).
Citera
2026-02-17, 15:51
Avstängd
Det är inte Illums egna. De tillverkas av Quilts of Denmark. Som även säljer till andra.

Oavsett märke, så föredrar jag ett sommartäcke och ett vintertäcke. "Helårs" fungerar sällan här hemma, det blir liksom aldrig riktigt varmt, och heller inte riktigt svalt.
Citera
2026-02-17, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är inte Illums egna. De tillverkas av Quilts of Denmark. Som även säljer till andra.

Oavsett märke, så föredrar jag ett sommartäcke och ett vintertäcke. "Helårs" fungerar sällan här hemma, det blir liksom aldrig riktigt varmt, och heller inte riktigt svalt.

Ja det är sant, jag menade Quilts of Denmark. Jag får helt enkelt räkna ut GSM när jag kommer hem. Tycker mitt funkar bra för vintern, under sommaren är det dock lite varmt. Tackar för hjälpen.
Citera
2026-02-17, 17:23
Medlem
jakirosmothers avatar
kan man få en länk till täcket eller?
Citera
2026-02-17, 21:36
Moderator
evilhoneys avatar
Bostad, hem och trädgård --> Inredning
/Moderator
Citera
2026-02-19, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakirosmother
kan man få en länk till täcket eller?

Här kommer det
https://www.illumsbolighus.se/inredning/sovrumstillbeh%C3%B6r/t%C3%A4cken-%26-huvudkuddar/hel%C3%A5rst%C3%A4cken/premium-luxe-hel%C3%A5rst%C3%A4cke-902226989.html
Citera
2026-03-04, 21:58
Medlem
shinystars avatar
Jag har det. Det är helt ok, men tycker inte det är värt priset. Har också ett IKEA-täcke (dyraste varianten) som jag tycker är gosigare och liksom mer omslutande. Köpte en Mille Notti-kudde nyligen som är helt underbar. Blev sugen att testa ett Mille Notti-täcke istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in