2026-02-17, 05:12
Medlem
Hej allesammans!
Jag har funderat länge kring min första kur,
Söker tips och berätta gärna om du suttit i samma båt.
Moralkärringar undanbes…

Lite om mig själv:
20 år
192cm
71kg
Har gymmat till och från under flera år. Senaste tiden seriöst som fan med kost/träning/sömn 4-6ggr/ vecka

Som ni förstår så är jag väldigt spinkig för min längd, är trött på att alltid bli hackad på pga detta. Har hela mitt liv varit väldigt smal, något jag mått väldigt dåligt över. Jag vill gå upp till åtminstone 80kg, kommer oavsett köra på detta trots vad ni säger och undrar om någon här har några tips på vad jag ska ta för något.
Citera
2026-02-17, 05:28
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammoslivs
Hej allesammans!
Moralkärringar undanbes…

Lite om mig själv:
20 år
192cm
71kg
Har gymmat till och från under flera år. Senaste tiden seriöst som fan med kost/träning/sömn 4-6ggr/ vecka

Som ni förstår så är jag väldigt spinkig för min längd, är trött på att alltid bli hackad på pga detta. Har hela mitt liv varit väldigt smal, något jag mått väldigt dåligt över. Jag vill gå upp till åtminstone 80kg, kommer oavsett köra på detta trots vad ni säger och undrar om någon här har några tips på vad jag ska ta för något.

Om du helt plötsligt skulle gå upp till 85kg på ett halvår och 10kg är muskler du tror inte att folk skulle börja så snacka om att du till 99% har börjat använda steroider?

Fortsätt gymma utan steroider Få rep med tyngre vikter (skynda inte för snabbt kroppen måste vänja sig). Hallå du är 20. Fortsätt träna så ser du ut som du vill se ut när du är 25. Jag fattar inte varför folk måste ta genvägar.
Citera
2026-02-17, 10:54
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Anledningen till att du väger 71kg är för att du inte har koll på kosten. Så jävla enkelt är det. Du kommer inte gå upp mer bara för att du börjar trycka anabola i det här läget. Jo, vattenvikt möjligtvis - men den kommer du pissa ut vid avslutad kur.

Ät mer, fortsätt träna och nå 80kg innan du ens börjar fundera på någon kur.
Citera
2026-02-17, 11:21
Medlem
Munkees avatar
Håller med ovanstående.
Du skriver att du tagit kost och träning seriöst men ligger ändå på 71kg på 192cm. Lär dig äta ordentligt, gå upp i vikt samt få in träning på ett bra sätt innan du funderar på att kura.
Citera
2026-02-17, 12:04
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Ät mer, fortsätt träna och nå 80kg innan du ens börjar fundera på någon kur.

Om vi går efter BMI, så när jag var sub 10 %BF kampsportare(så styrka var ett sidoprojekt och försökte hålla mig till en låg viktklass) runt 20 bast så hade jag ett BMI på 23,1.

Så med hans längd skulle det motsvara 85 kg. Vilket jag tycker det är vettigt att nå dopingfri.

Han äter för djävla dåligt och bör träna ordentligt så han får lite muskler. Be din mor att gå igenom hur man lagar mat. Ät riktig lagad mat sedan i bra portioner.
Citera
2026-02-17, 16:32
Avslutad
hahah älskar att ni zoomers börjar förstöra er själva

Kolla på denna killen han är 22 ser ut som 40 😂😂

https://www.youtube.com/shorts/HAsemyRhNj8

Ingen tjej kommer vilja ha dig men är stora muskler viktigt så kör på!
Citera
2026-02-17, 16:39
Medlem
Kosten måste du optimera. Lär dig äta mycket rena kolhydrater och protein. Hitta magra såser och goda matätter du kan hiva i dig. Det kommer i sin tur bidra till allt du behöver
Citera
2026-02-17, 18:30
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammoslivs
Hej allesammans!
Moralkärringar undanbes…

Lite om mig själv:
20 år
192cm
71kg

Lille-man vänta tills du är 40+ säger detta av egen erfarnhet. du skadar mer än vad du utökar massan.
Citera
2026-02-17, 18:53
Medlem
Har du testat att öka din sömn från 4-6ggr/vecka till 7ggr/vecka? Före du börjar injicera olagliga preparat som någon kokat hemma på spisen med kemikalier från kina, menar jag.
Citera
2026-02-18, 21:05
Medlem
Träna hårt och lär dig käka en helvetes massa i några år till. Du har mycket mer att hämta naturligt och när du väl börjar trycka så får du ut mer av det.
Citera
2026-02-18, 21:11
Medlem
TIPS Ät 2 fetaost dränkta i olivolja som mellanmål per dag. Utöver dina måltider dvs. Kläm en gainer innan läggdags. TVINGA i dig kalorier. Snöa inte in för mycket på protein i din situation (givetvis behöver du protein också) utan satsa på att få i dig extremt mycket kalorier, du kommer lägga på dig fett men det behöver du för att lägga på dig massa. När du är 95 kg med magrutor och kör din femtioelfte kur så kan du börja tänka på leanbulk men du behöver massa kalorier nu!!
Citera
2026-02-19, 03:50
Medlem
Möjligtvis MK677 om hungern är ett problem, annars bara ät
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem