2026-02-16, 23:53
Medlem
Någon som har några uppgifter om den här grabben?

https://www.st.nu/2026-02-16/greps-pa-alno-med-ett-kilo-amfetamin/?shareSource=iossharebutton
Citera
2026-02-17, 01:37
Medlem
Här är en artikel från Svt Västernorrland:

” Polisen påträffade en man med avvikande beteende komma ut från en matbutik ( Ica stjärnan) på Alnön och bestämde sig för att visitera honom. Då visade det sig att han hade tio kilo amfetamin i en soppåse.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/man-atalad-bar-runt-pa-tio-kilo-amfetamin
Citera
2026-02-17, 20:57
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Här är en artikel från Svt Västernorrland:

” Polisen påträffade en man med avvikande beteende komma ut från en matbutik ( Ica stjärnan) på Alnön och bestämde sig för att visitera honom. Då visade det sig att han hade tio kilo amfetamin i en soppåse.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/man-atalad-bar-runt-pa-tio-kilo-amfetamin

Kan inte låta bli att skratta lite. Polisen lyckas hitta knark genom att en lirare går omkring med en påse på 10kg och har samtidigt ett avvikande beteende.

10KG
Citera
2026-02-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Kan inte låta bli att skratta lite. Polisen lyckas hitta knark genom att en lirare går omkring med en påse på 10kg och har samtidigt ett avvikande beteende.

10KG

Ja, jag med. Och att de dessutom har en polispatrull på plats, vid fots! Det är nya tider på Alnön nu. Alla dessa knarkande småbarnsföräldrar.
Citera
2026-02-17, 23:36
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Han var ju inte direkt svår att ha att göra med, ifrån ts artikel:
Citat:
I november såg en polispatrull på Alnö en man som gick runt med en tung sopsäck. De tyckte att mannen uppträdde märkligt och gick därför ikapp honom.

När poliserna var strax bakom mannen vände han sig om och så ”jag är väl tagen”.

Patrullen fattade då misstankar om att han bar på något olagligt och när han visiterades hittades en stor mängd narkotika i säcken.

Vilken stjärna! 😂😂
Citera
2026-02-18, 00:10
Medlem
Någonting säger att det var ett tips, aldrig att polisen åker ut till Alnö bara för att ut och patrullera, synnerligen vid affären.
Citera
2026-02-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Någonting säger att det var ett tips, aldrig att polisen åker ut till Alnö bara för att ut och patrullera, synnerligen vid affären.

Ja, någon ringde väl om han stökade runt i butiken.
Citera
2026-02-18, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, någon ringde väl om han stökade runt i butiken.

Jag har svårt och se Alnö som drar till sig kletipleti, finns väl vad jag vet inge större områden där såna här håller till.
Citera
2026-02-18, 01:18
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Jag har svårt och se Alnö som drar till sig kletipleti, finns väl vad jag vet inge större områden där såna här håller till.

Nej ön är faktiskt relativt förskonat från ohyra och stök. Till och med hyreshusområdet längs Räbbmogatan är oväntat städat. Men polisen brukar faktiskt vara här ute emellanåt och kolla läget.

Festlig filur dock som släpar omkring på en sopsäck med narkotika mitt i byn.
Citera
2026-02-18, 01:50
Medlem
En gammal polisintendent brukade säga att ”Där bron börjar, där slutar lagen”. Han menade då Alnöbron, och det här var redan i slutet på 80-talet.
Det är mycket som pågår inom väggarna på de småhusen på Alnön.

Men jag håller med, någon måste ha ringt in tips om den här mannens avvikande beteende för att han kunde bli tagen på bar gärning.
Citera
2026-02-18, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
En gammal polisintendent brukade säga att ”Där bron börjar, där slutar lagen”. Han menade då Alnöbron, och det här var redan i slutet på 80-talet.
Det är mycket som pågår inom väggarna på de småhusen på Alnön.

Men jag håller med, någon måste ha ringt in tips om den här mannens avvikande beteende för att han kunde bli tagen på bar gärning.
Den personen som nu har haffats av polisen, har nu en stor skuld att betala till den verkliga ägaren av knarket.
Citera
2026-02-21, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Den personen som nu har haffats av polisen, har nu en stor skuld att betala till den verkliga ägaren av knarket.
Om det är som jag tror, är det snarare så att det kommer finnas en bilverkstad mindre när banken kräver pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in