2026-02-16, 22:01
Medlem
Flickpojkens avatar
Det jag tror kommer att hända är att vi får en minoritetsregering där S samarbetar med borgerliga partier i sakfrågor, kanske i synnerhet KD. Vi har haft minoritetsregeringar tidigare, och det är helt logiskt. S kan inte bilda regering med de andra rödgröna partierna.

V skulle aldrig ställa upp på S nya flyktingpolitik eller kriminalpolitik, då är man helt enkelt inte längre Vänsterpartiet. Och MP skulle heller aldrig ställa upp på den nya linjen i dessa frågor och motsätter sig dessutom kärnkraft. S, V och MP är som olja, vatten och luft de finns inte chans nu när S och Magdavelli har approprierat SD:s partiprogram att man kan bilda regering.

M är inte aktuella som samarbetspartner efter ligget med SD och dessutom tillskillnad från KD besvärande stora..

Mitt i allt detta blir KD den perfekta samarbetspartnern för S. De är inte för stora för att få för mycket inflytande, men samtidigt tillräckligt stora för att S ska kunna få majoritet.
Senast redigerad av Flickpojken 2026-02-16 kl. 22:32.
Citera
2026-02-16, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Det jag tror kommer att hända är att vi får en minoritetsregering där S samarbetar med borgerliga partier i sakfrågor, kanske i synnerhet KD. Vi har haft minoritetsregeringar tidigare, och det är helt logiskt. S kan inte bilda regering med de andra rödgröna partierna.

V skulle aldrig ställa upp på S nya flyktingpolitik eller kriminalpolitik, då är man helt enkelt inte längre Vänsterpartiet. Och MP skulle heller aldrig ställa upp på den nya linjen i dessa frågor och motsätter sig dessutom kärnkraft.

Mitt i allt detta blir KD den perfekta samarbetspartnern för S. De är inte för stora för att få för mycket inflytande, men samtidigt tillräckligt stora för att S ska kunna få majoritet. M är inte aktuella efter ligget med SD och dessutom tillskillnad från SD besvärande stora..

När det gäller energin är ett samarbete möjligt men sedan då? Alla andra viktiga frågor?
Citera
2026-02-16, 22:09
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:

V skulle aldrig ställa upp på S nya flyktingpolitik eller kriminalpolitik, då är man helt enkelt inte längre Vänsterpartiet. Och MP skulle heller aldrig ställa upp på den nya linjen i dessa frågor och motsätter sig dessutom kärnkraft. S, V och MP är som olja och vatten de finns inte chans nu när S och Magavelli har approprierat SD:s partiprogram att man kan bilda regering.

M är inte aktuella som samarbetspartner efter ligget med SD och dessutom tillskillnad från KD besvärande stora..

Mitt i allt detta blir KD den perfekta samarbetspartnern för S. De är inte för stora för att få för mycket inflytande, men samtidigt tillräckligt stora för att S ska kunna få majoritet.

Jo det enda tänkbara scenariot är att S bildar en minoritetsregering, dock inte med stöd av KD. Inte mer än något annat parti. Det blir helt olika majoriteter beroende på vilken fråga som ligger på bordet. Det blir ju inte en jättestark regering men å andra sidan är den nuvarande inte heller särskilt stark.

Allt detta vet Magdalena Andersson men hon vill inte på något sätt ge sken av det.
Citera
2026-02-16, 22:24
Medlem
Det kommer aldrig att ske.

Efter valet kommer det bli tidö.i 4 år till med dessa %
Sd 25,2%, m 19%, kd 6,1% = 50,3%
S 30%, v 7, 3%, mp 5,2% c 4,1% =46,6%
Övriga 3,4%
Senast redigerad av EndlessLove 2026-02-16 kl. 22:30.
Citera
2026-02-16, 22:26
Medlem
Flickpojkens avatar
Frågan är om inte detta är ännu roligare än Åkesson som statsminister. Tänk er själva: ett partinamn som består av ”Kris” och ”Demokraterna”, men en blond kvinnlig partiledare. En kvinna som inte drar sig för att säga ”ut med packet”, äter falukorv (griskött), flörtar med landsbygden, uppmanar till baranfödande och är kristen!

Ebba är helt enkelt den symboliska motpolen till islam. Detta i ett samhälle som är på väg mot islamisering. En islamisering som allt tydligare utkristalliseraseras som den gemensamma nämnaren till många av Sveriges problem i befolkningens medvetande.

Folk tror att omvälvande saker inte sker, men det gör de. Ta till exempel Folkpartiet (L), som nu är på väg ut ur riksdagen. L var ett av Sveriges största partier tidigare. Med tanke på hur Svenskar svänger mellan ytterligheter finns det inget som säger att världens mest sekulära folk inte skulle kunna göra KD till Sveriges näst största parti. I ett land som Sverige ökar snarare de faktum att ideen är så skruvad sannolikheten att de sker.

I praktiken har dessutom KD exakt samma socialkonservativa ideer som SD, men till skillnad från dem har de en lite fräschare historia. Uppenbarligen hänger folk fortfarande upp sig på den belastning som SD bär på.

Faktum är att S och KD med lite stöd från SD är nära nog idealisk konstalation. Man får dessutom S regerings duglighet och slipper M som består av dom värsta och mest korkade syltryggarna i hela riksdagen med dom absolut svagaste väljarna (Jag har diskuterat modernas oduglighet och orsakerna till denna i en annan tråd om nån är intresserad)
Senast redigerad av Flickpojken 2026-02-16 kl. 23:05.
Citera
2026-02-16, 22:37
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Det kommer aldrig att ske.

Efter valet kommer det bli tidö.i 4 år till med dessa %
Sd 25,2%, m 19%, kd 6,1% = 50,3%
S 30%, v 7, 3%, mp 5,2% c 4,1% =46,6%
Övriga 3,4%

Får väl helt enkelt hoppas att du har rätt. Nu tror jag faktiskt att SD kan få någon procent mindre men att också M ökar någon procent från dina siffror så det jämnar ut sig i totalen.
Citera
2026-02-16, 22:41
Medlem
Flickpojkens avatar
Såg en intressant sak på svt för ett tag sedan. Nämligen ett inslag från nån sammankomst för KD:s ungdomsparti.

Linbloda vackra flickor med alabaster färgad vinter blek hy. Kunde vara ariskt motstånds syjunta. Och stiliga gossar med 90-tals frisyr. Är detta Sveriges framtid tro?

Kontrasten kunde inte vara större jämfört med gapiga orten tjejer med svarta hijaber och respektblatar med underkänt i alla ämnen.
Senast redigerad av Flickpojken 2026-02-16 kl. 23:06.
Citera
2026-02-16, 23:09
Moderator
Meijis avatar
Rubrik förtydligad.

Utgången rubrik: KD + S = Sant

/Moderator
Citera
2026-02-16, 23:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Då skulle jag fan lämna KD. Lite respekt måste man ju ha. Jag menar för KDs rena existensberättigande vore det en värdelös idé. Ok de får kanske igenom lite politik i 4 år men i det långa loppet? Vara stödparti åt S... De skulle kanske få 1% kommande val.
Citera
2026-02-16, 23:29
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Då skulle jag fan lämna KD. Lite respekt måste man ju ha. Jag menar för KDs rena existensberättigande vore det en värdelös idé. Ok de får kanske igenom lite politik i 4 år men i det långa loppet? Vara stödparti åt S... De skulle kanske få 1% kommande val.

S har ju approprierat SD:s parti program. Och antar att du inte har något problem deras samröre med SD.

Vanligtvis vill väljare att deras parti ska får så mycket i flytande som möjligt. Här S de starkaste kortet för KD inte spretig tidö regering.
Citera
2026-02-16, 23:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
S har ju approprierat SD:s parti program. Och antar att du inte har något problem deras samröre med SD.

Vanligtvis vill väljare att deras parti ska får så mycket i flytande som möjligt. Här S de starkaste kortet för KD inte spretig tidö regering.

Men det är sossar! Man röstar på just ett parti som KD för att slippa dessa jävla sossar! Det är hela grejen. Att de samarbetar med SD är ju liksom ingen stor grej. Fastän KD ju är långt mindre är det SD som kryper kring våra fötter. Samarbete med S och ja vad är meningen med att KD ens finns?
Citera
2026-02-16, 23:39
Medlem
Citat:

V skulle aldrig ställa upp på S nya flyktingpolitik eller kriminalpolitik, då är man helt enkelt inte längre Vänsterpartiet. Och MP skulle heller aldrig ställa upp på den nya linjen i dessa frågor och motsätter sig dessutom kärnkraft. S, V och MP är som olja, vatten och luft de finns inte chans nu när S och Magdavelli har approprierat SD:s partiprogram att man kan bilda regering.

SAP = 34%
KD = 5%

Minoritetsregering på mindre än 40%?

De flesta sossar hatar verkligen KD.

Du har ingen koll på partipolitiken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto