2026-02-16, 19:01
Medlem
Hej!

Skriver för en vän som haft ett förhållande i 4 år. Partner slutade initiera kontakt, svarar men skriver inte först. Nu har min vän väntat i en över 3 veckor!!! utan något ...hur kan man bara "avsluta" efter 4 år genom att försvinna,utan att prata ut ? de är lång distans btw

är det ens vanligt?
Citera
2026-02-16, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Hej!

Skriver för en vän som haft ett förhållande i 4 år. Partner slutade initiera kontakt, svarar men skriver inte först. Nu har min vän väntat i en över 3 veckor!!! utan något ...hur kan man bara "avsluta" efter 4 år genom att försvinna,utan att prata ut ? de är lång distans btw

är det ens vanligt?
Vanligt? Vet inte.

Naturligt? Definitivt. Efter fyra år så borde ett långdistansförhållande övergått till något annat, typ sambo, eller klara planer på att flytta närmare varandra.

Är de ens ett par när man ser krasst på det? Tre veckor utan minsta kontakt låter verkligen som att allt är över.
Citera
2026-02-16, 19:33
Medlem
Pelle-Roevs avatar
Vi är alla olika, alla gör inte slut på samma sätt. Jag själv har inte gjort slut på samma sätt alla gångerna.
Citera
2026-02-16, 19:38
Avstängd
Om det inte är så att din vän inbillar sig att han har en relation med någon så skulle jag spontant säga att det nog inte är normalt.

Har du fått träffa din väns partner och vet att det faktiskt finns någon?
Citera
2026-02-16, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Roev
Vi är alla olika, alla gör inte slut på samma sätt. Jag själv har inte gjort slut på samma sätt alla gångerna.

men att inte ens göra slut? bara försvinna efter 4 ¨år? o då har man inte haft nått bråk
Citera
2026-02-16, 20:04
Avstängd
Citat:
men att inte ens göra slut? bara försvinna efter 4 ¨år? o då har man inte haft nått bråk

Och du är säker på att där faktiskt finns en relation?
Har du träffat din väns partner?
Citera
2026-02-16, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indirektreklam
Och du är säker på att där faktiskt finns en relation?
Har du träffat din väns partner?

ja jag har sett henne,träffat henne
Citera
2026-02-16, 20:35
Avstängd
Citat:
ja jag har sett henne,träffat henne

Och du har träffat henne inom närtid?
Det låter märkligt att låta en relation fadea ut.
Det ger lite känslan av en kk-relation.
Citera
2026-02-16, 20:47
Medlem
Citat:
Och du har träffat henne inom närtid?
Det låter märkligt att låta en relation fadea ut.
Det ger lite känslan av en kk-relation.

ooh nej det var verkligen en relation som var mer än bara kk, alltså....min vän visade hennes meddelanden under december månad där hon var hysteriskt arg o svartsjuk osv .
Citera
2026-02-16, 21:00
Avstängd
Citat:
ooh nej det var verkligen en relation som var mer än bara kk, alltså....min vän visade hennes meddelanden under december månad där hon var hysteriskt arg o svartsjuk osv .

Med andra ord finns hon inte på riktigt.
Det är mer troligt att din vän knåpat ihop dom meddelandena själv eller blivit lurad.

När var senast du träffade henne fysiskt?
Citera
2026-02-16, 21:05
Medlem
Citat:
Med andra ord finns hon inte på riktigt.
Det är mer troligt att din vän knåpat ihop dom meddelandena själv eller blivit lurad.

När var senast du träffade henne fysiskt?

varför tror du hon är påhittad? juni månad
Citera
2026-02-16, 21:10
Avstängd
Citat:
varför tror du hon är påhittad? juni månad

Om du fick träffa henne i juni månad tillsammans med din vän, kan dom säkert haft en relation.
Men inte längre.

Vet att det skapats många fejkkonton på senaste men om du faktiskt sett dom tillsammans så får du nog förbereda dig för att trösta din vän.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in