Citat:
Ursprungligen postat av
Mrglasman
Men nej. Du har ju inte ens gjort något fel. Att koppla svart/minus/jordkabeln på en jordpunkt som inte ger kontakt betyder bara att du inte kopplat på starthjälpen ordentligt. Ingenting kan hända av det. Sov lugnt ikväll, det är absolut inte ditt fel.
Jag tycker det snarare låter som en efterbliven mekaniker/någon som ljuger om vad mekaniker sagt för att mjölka dig på pengar. Och det mest uppenbara om växelspaken låst sig och inga växlar går att få i är kopplingsrelaterat (vid manuell låda). Och är det en automatlåda med en brunnen kabel är det absolut inte relaterat till den här situationen, för det är inte såhär man bränner någonting. Hade varit en annan femma om du satt plus på minus och tvärtom, men även det har jag sett folk misslyckas med utan att problem uppstått
Detta. 100% korrekt.
Du, TS, har inte gjort något fel överhuvudtaget. Noll.
Och även om du hade försökt starta med minuskablen på en målad del så hade du inte förstört något pga det Mrglasman skrev.
Sedan varför kablage till växellådan, som jag då gissar är automat, har smält är en helt annan sak.
Och att beskylla din starthjälp på det låter absurt.