2026-02-19, 03:22
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talcsoft
Är det här verkligen ett problem? Jag har löst mobilabonnemang och hemförsäkring både uppsägning och annat krångel genom hemsidornas chattar. Finns det en robot spammar man sig förbi den men blivit kopplad direkt till människa också.

Jag tar emot samtal som kan sägas vara av kundservice-karaktär och det är rena jävla nötter som ringer in ibland. Vem ska tvingas bemanna alla dessa callcenter? Indien?
Det var verkligen på tiden! Helt sanslöst hur företagens kundtjänster försämrats drastiskt med extremt dåligt agerande personal om det överhuvudtaget förekommer sådan och inte bara chatbotar.

Nej, man blir aldrig kopplad "direkt" till kundtjänster utan oftast tar det lång tid och systemen har flera dagar som standard innan återkoppling om sådan ens sker.

Kontaktar jag en kundtjänst vill jag ha åtgärdat det jag söker för, omedelbart och jag vill absolut inte att man gömmer kontaktuppgifterna för att tvinga mig som kund att slösa tid på värdelösa botar.

Det är en extrem skillnad på kundservice idag mot hur det var för 25 år sedan. Idag sitter det enbart idioter på andra sidan skär.en eller linjen. Aldrig prata med så många puckon som de senaste tio åren, genom ko takt med kundtjänster.

Så tar de jävlarna långa pauser också och förväntar sig att man ska sitta och vänta i 5-10 minuter för att de plötsligt avviker från en chat. Nästa gång man loggar in på sidan ser man att de påstår att man inte återkopplat under lång tid och därför stängs chatten ner.

Var det möjligt för att hitta folk med något innanför pannbenet att arbeta inom kundtjänst så bör det inte vara omöjligt idag heller. Intelligensen kan knappast ha sjunkit enormt på 1-2 generationer av arbetare att jobbet är såpass avancerat som de låtsas idag när de fått arbete inom områden de inte behärskar.

Värsta var en gång när en tomte inom teknisk support satt och svarade "Jag vet inte." på varenda fråga jag hade. Om du inte vet hur saker fungerar, är det måhända inte kundtjänst inom IT som är området där du ska arbeta heller...
Citera
2026-02-21, 00:01
Medlem
AndersPersson99s avatar
Tvek om detta är bra, beror på helt hur det i detalj är tänkt att se ut. Man kan inte kräva att företag ska anställa en massa människor för att babbla i telefon, för då kommer färre företag att bli till. Allt som ökar krav och kostnaden för företag gör att färre företag startas och växer, vilket leder till färre jobb, mindre skatteintäkter, färre produkter och tjänster skapade och utförda.
Men om lagen blir mer rimlig, att företag ska svara skriftligt inom nån vecka, så kan det finnas en poäng.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in