2026-02-15, 21:49
Medlem
Ni som lever/har levt i långa relationer, tröttnar ni på er partner sexuellt? Jag har träffat en partner jag vill skaffa familj med och allt är hittills super. Dock är vi relativt unga och undrar hur relationer utvecklar sig efter säg 10-20 år. Tröttnar man på varandras kroppar när man gjort allt, hur undviker man detta?
Citera
2026-02-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katten39
Ni som lever/har levt i långa relationer, tröttnar ni på er partner sexuellt? Jag har träffat en partner jag vill skaffa familj med och allt är hittills super. Dock är vi relativt unga och undrar hur relationer utvecklar sig efter säg 10-20 år. Tröttnar man på varandras kroppar när man gjort allt, hur undviker man detta?

Börjar du redan fundera på det är han/hon nog inte rätt person. Jag och min äkta hälft närmar oss silverbröllop och jag har samma starka känslor än. Jag var 26 när vi träffades.
Citera
2026-02-15, 22:25
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Svårt att säga faktiskt eftersom det aldrig nånsin går att säga att man träffat "den rätte" oavsett fysiskt eller emotionellt.
Citera
2026-02-16, 04:56
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:

Min erfarenhet är att det djupnar. Vi älskar varandra mer villkorslöst och det som utseendemässigt var viktigt i början med attraktion och sex följer med in i framtiden som acceptans då vi alla förändras över tid.

Jag vill ha min man precis lika mycket nu och varje millimeter av honom. Hur ofta man har sex är inte det som är viktigt utan att man vill ha varandra.
Citera
2026-02-16, 06:43
Medlem
Tidvinds avatar
Det varierar, annars hade inte skilsmässor varit så vanliga som de är. Men nykära är man bara under de första åren, sen är det förhoppningsvis tillit, trygghet, och omsorg som tar över.
Senast redigerad av Tidvind 2026-02-16 kl. 06:47.
Citera
2026-02-16, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Börjar du redan fundera på det är han/hon nog inte rätt person. Jag och min äkta hälft närmar oss silverbröllop och jag har samma starka känslor än. Jag var 26 när vi träffades.

Det är konstaterat att många kvinnor tröttnar inom ett år efter att man har flyttat ihop. Kvinnor vill öppna upp förhållandet och träffa andra.

https://www.youtube.com/watch?v=XFXlmENZiN4&t=20s

https://www.abc.net.au/news/2020-10-12/why-more-women-are-suggesting-open-relationships/12661844

https://www.reddit.com/r/relationships/comments/bgetqo/30f_weve_reached_the_1_year_mark_and_now_im/
Citera
2026-02-16, 08:13
Medlem
CC75s avatar
Man undviker det genom att ha rätt mental inställning. Fakta är att allas kroppar blir med åren sämre och att det mentala fokuset behöver gå från det fysiska till det mer känslomässiga. Om du älskar eller tycker om någon väldigt mycket, då spelar kroppen inte lika stor roll. Du njuter av din partners kropp då den för dig symboliserar och innebär så mycket mer än bara "kött".

Mycket få människor lyckas med ovan. Dock inte oftast kopplat till sin partners kropp utan mer att känslorna i övrigt försvinner av olika anledningar. M.a.o. fokusera på mindre på kropp och mer på känslorna så ökar chansen att fortfarande tända på din partner efter 10, 20, 30, 40+ år.

// CC
Citera
2026-02-16, 09:16
Medlem
Citat:

Se till så du får knulla henne i rumpan
Citera
2026-02-16, 09:51
Medlem
Det går väl alltid i perioder i alla relationer
Citat:
Citera
2026-02-16, 11:15
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Det är konstaterat att många kvinnor tröttnar inom ett år efter att man har flyttat ihop. Kvinnor vill öppna upp förhållandet och träffa andra.

https://www.youtube.com/watch?v=XFXlmENZiN4&t=20s

https://www.abc.net.au/news/2020-10-12/why-more-women-are-suggesting-open-relationships/12661844

https://www.reddit.com/r/relationships/comments/bgetqo/30f_weve_reached_the_1_year_mark_and_now_im/

Hur stor del av kvinnor i % som flyttar ihop föreställer du dig vill ha ett öppet förhållande efter ett år?
Citera
2026-02-16, 16:03
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Själv har jag alltid tröttnat på mina ex sexuellt och förälskelsen har också svalnat. Men jag tror detta bara har blivit så pga att dom ej varit den rätta, eftersom forskning visar att gifta pars kärlek och lust för varandra fördjupas med åren.

Så om din partner är rätt för dig så borde du inte tröttna utan tvärtom vilja ha denne ännu mer.
Citera
2026-02-16, 18:20
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Själv har jag alltid tröttnat på mina ex sexuellt och förälskelsen har också svalnat. Men jag tror detta bara har blivit så pga att dom ej varit den rätta, eftersom forskning visar att gifta pars kärlek och lust för varandra fördjupas med åren.

Så om din partner är rätt för dig så borde du inte tröttna utan tvärtom vilja ha denne ännu mer.

Det där tar jag absolut med en nypa salt, tror inte folk ens anonymt vill erkänna att de är trötta på sitt gamla spöke hemma. Nästan lika förbjudet som att erkänna att man ångrar sina ungar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in