2026-02-15, 16:29
Medlem
Messials avatar
https://www.youtube.com/watch?v=xIk3ki1VAdA

Omid, en före detta muslim, som kommer ifrån Iran berättar i filmklippet i länken om varför muslimer inte integreras i svenska samhället.
Han var själv aktiv i en moské innan han blev kristen och han kan Koranen så han vet vad han pratar om.

Han säger att budskapet inom Kristendomen, "att älska sin nästa", och "alla människors lika värde" - inte existerar inom Islam och att Gud inom Islam inte älskar alla människor och att Gud inom Islam uppenbarligen avskyr icke muslimer.
Gud inom Islam ser icke muslimer som värdelösa, smutsiga och icke muslimer jämställs inom Islam som boskap mer eller mindre.
Enligt Omid är en stor anledning till att religiösa muslimer inte integreras och tar till sig svenska och västerländska värderingar just för att icke muslimer ses som värdelösa, smutsiga och som boskap enligt religiösa muslimer som tar till sig Islams syn på människor.

Omid säger att om man formas som människa utav Koranen så vill man inte integreras i de "otrognas" land.
Han säger däremot att muslimer som är liberala och kvinnor som inte bär slöja kan komma in i det svenska samhället. Mycket hänger på muslimernas relation till Koranen.

Omid förklarar även i slutet utav filmklippet varför muslimer om de röstar, röstar på dom rödgröna politiska partierna. Dessa politiska partier gynnar religiösa muslimer och gör så att religiösa muslimer kan leva i ett parallellt samhälle och inte behöva integreras.

Det som Omid säger i filmklippet, Islams syn på icke muslimer. När man hör det, muslimernas syn på judar kan kopplas till Koranen. Muslimernas syn på judarna, hatet mot judar, började inte år 1948. Det handlar om att muslimer tar intryck av Koranen.
Det är en nagel i ögat för muslimerna att judarna har en egen stat och att Israel är en stark stat militärt. För muslimerna är det kanske förödmjukande att människor som enligt Koranen och Koranens Gud är värdelösa, smutsiga och boskap mer eller mindre har ett eget land och är starkare än sina muslimska grannländer.
Senast redigerad av Messial 2026-02-15 kl. 16:34.
Citera
2026-02-15, 17:22
Medlem
HobbyHitlers avatar
Omid bekräftar bara det upplysta människor vetat om mycket länge. Tyvärr kommer detta antagligen inte "väcka" en enda islamistkramare, dom kommer avfärda Omid som en inskränkt islamofob.
Citera
2026-02-15, 20:28
Medlem
kalkryggars avatar
Det har börjat bli väldigt vanligt att vänstern börjar hata iranier.

Jag har en iransk kompis som börjat bli mobbad på jobbet från de fackligt aktiva för att den iranska killen stödjer protesterna mot det islamistiska styret i Iran.

Hur galet sjukt låter inte det? Man ser mer och mer av detta från vänstersnusket i Sverige nu.

Något vi riktiga människor måste börja tänka på när det gäller våra iranska vänner. Att de börjar bli väldigt utsatta av Vänsterpartiet och Socialdemokraterna. Mycket hat får de ta emot från dessa partier. På samma sätt som vänstersnusket har börjat sprida hot och hat mot judar.

Vem som helst kan läsa i koranen och då är ser man överallt i den onda boken att det inte passar in i ett svenskt demokratiskt samhälle. I Sverige har vi en tradition där vi värnar kvinnan medans islam definierar det mer som att kvinnan är en sexslav/ägodel. Det är mycket hemskt.
Citera
2026-02-16, 00:14
Medlem
Det stämmer det du säger, och detsamma gäller judendom som religion, där icke-judar ses som i bästa fall som undersåtar till judar som är det utvalda folket, med diverse negativa saker som sägs om dom.

Trots det har jag vänner som är muslimer och judar, som behandlar mig som en människa med respekt.

Undrar vad det kan bero på.
Citera
2026-02-16, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det har börjat bli väldigt vanligt att vänstern börjar hata iranier.

Jag har en iransk kompis som börjat bli mobbad på jobbet från de fackligt aktiva för att den iranska killen stödjer protesterna mot det islamistiska styret i Iran.

Hur galet sjukt låter inte det? Man ser mer och mer av detta från vänstersnusket i Sverige nu.

Något vi riktiga människor måste börja tänka på när det gäller våra iranska vänner. Att de börjar bli väldigt utsatta av Vänsterpartiet och Socialdemokraterna. Mycket hat får de ta emot från dessa partier. På samma sätt som vänstersnusket har börjat sprida hot och hat mot judar.

Vem som helst kan läsa i koranen och då är ser man överallt i den onda boken att det inte passar in i ett svenskt demokratiskt samhälle. I Sverige har vi en tradition där vi värnar kvinnan medans islam definierar det mer som att kvinnan är en sexslav/ägodel. Det är mycket hemskt.

Jag vet inte hur vanligt det är, men de som stöder palestinierna som i sin tur får stöd av den nuvarande iranska regimen, de är nog inte alls glada ifall den iranska regimen faller. Så ur den synvinkeln är det inte konstigt om vänsterfolket som stöder palestinierna blir ganska irriterade över att iranier protesterar mot sin regering.
Citera
2026-02-16, 10:15
Avstängd
UniktAnvNamns avatar
Omid har fel, han har fått en allierad i den judekramande JÅ nu som dessutom har partikamrater som knäböjer för judar, så Islamister har förkämpar i det hela politiska spektrat!

Utöver detta så är det inga nyheter och det krävs en förvirrad tjej med lila hår som pluggat genusvetenskap för att tycka att förtryck med heltäckande klädsel och annat är något kul och lite spännande samtidigt som det är en frisk fläkt.

Vi som minns ett Sverige innan Reinfeldt har sett denna nedförsbacke mot ett av Europas vidrigaste länder på nära håll och behöver inte få det förklarat för oss...
Citera
2026-02-16, 10:45
Medlem
Så en ex muslim som presenterat en religion och ska vara väldigt trovärdig? Hur mycket vet vi hur kunnig han är eller hur religiös han var? Känner många muslimer som bär bara namnet och många svenskar som även bör kristendomen som är inte heller religiösa. Så Ebba Busch som ska presentera kristendomen som inte gör någonting för religionen eller kyrkan ska vara trovärdiga. Blir orolig hur många på Flashback som hellre följer strömmen än att använda hjärnan och framför allt analysera saker och ting.
Citera
2026-02-16, 12:13
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag vet inte hur vanligt det är, men de som stöder palestinierna som i sin tur får stöd av den nuvarande iranska regimen, de är nog inte alls glada ifall den iranska regimen faller. Så ur den synvinkeln är det inte konstigt om vänsterfolket som stöder palestinierna blir ganska irriterade över att iranier protesterar mot sin regering.

Det betyder att vänstersnusket öppet stödjer islamism. Men det gör det redan då de stödjer "palestinierna".

Men det känns ju extra åt helvete att vänstersnusket stödjer massmorden som den iranska staten har ägnat sig åt i snart 50 år i islams namn. Man undrar ju lite hur det låter på Socialdemokraternas möten när de håller på med judehatet och hatet mot de som vill störta den islamistiska staten i Iran? Eller är det något som förstås i tysthet.
Citera
2026-02-16, 12:27
Medlem
Citat:
Det betyder att vänstersnusket öppet stödjer islamism. Men det gör det redan då de stödjer "palestinierna".

Men det känns ju extra åt helvete att vänstersnusket stödjer massmorden som den iranska staten har ägnat sig åt i snart 50 år i islams namn. Man undrar ju lite hur det låter på Socialdemokraternas möten när de håller på med judehatet och hatet mot de som vill störta den islamistiska staten i Iran? Eller är det något som förstås i tysthet.

Tror mer underförstått hos flertalet, det är lite syntax error där för en del och så har vi en grupp som helhjärtat stöder iranska regimen. Detta splittrar såklart vänstern där interna diskussioner nog förekommer, medan vi märker av det mindre förutom då kanske när man öppet säger att man vill att iranska regimen ska falla.

Alla vet ju innerst inne att iranska regimen är en skurkstat som inte tvekar att mörda sitt eget folk, så vänstern trots sina sympatier för palestinier och iranska regimens stöd till palestinierna vet de är ute på hal is ifall de öppet stöder iranska regimen.

Jag skulle själv sätta åt vänstern om de skulle säga till mig vad de sa till iraniern i TS inlägg. Utan att skona dem det minsta för det är en fight jag lätt skulle vinna med argument som trycker ner dem långt ner i de blodiga skorna.

Flertalet märker nog ganska lätt hur jobbig frågan är. Man kan rent ut fråga om de vill iranska regimen faller eller inte och många i vänstern börjar skruva på sig.
Citera
2026-02-16, 12:39
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Tror mer underförstått hos flertalet, det är lite syntax error där för en del och så har vi en grupp som helhjärtat stöder iranska regimen. Detta splittrar såklart vänstern där interna diskussioner nog förekommer, medan vi märker av det mindre förutom då kanske när man öppet säger att man vill att iranska regimen ska falla.

Alla vet ju innerst inne att iranska regimen är en skurkstat som inte tvekar att mörda sitt eget folk, så vänstern trots sina sympatier för palestinier och iranska regimens stöd till palestinierna vet de är ute på hal is ifall de öppet stöder iranska regimen.

Jag skulle själv sätta åt vänstern om de skulle säga till mig vad de sa till iraniern i TS inlägg. Utan att skona dem det minsta för det är en fight jag lätt skulle vinna med argument som trycker ner dem långt ner i de blodiga skorna.

Flertalet märker nog ganska lätt hur jobbig frågan är. Man kan rent ut fråga om de vill iranska regimen faller eller inte och många i vänstern börjar skruva på sig.

Fast det är ju inte så nedtystat eftersom exempelvis när iranier har manifestationer mot den islamistiska iranska regimen så står vänstersnusket öppet och protesterar mot dem. Det har jag sett i både Stockholm och Göteborg.

Du vinner inte heller en argumentation mot någon från vänstersnusket. Det måste du väl ha lärt dig vid det här laget? Så fort de inte har ett argument så gapar de islamofob, fascist eller nazist. Något jag såg i Stockholm att tjejer från Ung vänster stod och gapade på en iransk flykting som var mot islamism.

Det är helt galet vad islam har manipulerat många unga svenskar idag. Islam är livsfarligt.
Citera
2026-02-16, 12:43
Medlem
Citat:
Fast det är ju inte så nedtystat eftersom exempelvis när iranier har manifestationer mot den islamistiska iranska regimen så står vänstersnusket öppet och protesterar mot dem. Det har jag sett i både Stockholm och Göteborg.

Du vinner inte heller en argumentation mot någon från vänstersnusket. Det måste du väl ha lärt dig vid det här laget? Så fort de inte har ett argument så gapar de islamofob, fascist eller nazist. Något jag såg i Stockholm att tjejer från Ung vänster stod och gapade på en iransk flykting som var mot islamism.

Det är helt galet vad islam har manipulerat många unga svenskar idag. Islam är livsfarligt.

Det är när de drar korten som jag vet att jag vunnit och det så rejält att de har inga argument kvar.
Citera
2026-02-16, 12:48
Medlem
Kulturkrocken är uppenbar för alla som inte tillhör en annan religion, nämligen woke-religionen.

Förutom det så är det enda vi behöver fokusera på att de är här för bidragen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in