2026-02-14, 15:54
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Jag funderar å att börja sälja bitcoin och ta emot internationella överföringar då.
Problemet med banker bukar vara att om man får in flera olika olika överföringar på flera flera tusen kronor styck så kommer dom börja undra till slut och låsa kontot.
finns även risk att man tar emot pengar från hackare och sedan får chargeback på sitt bankkonto.

Finns det någon bank i världen som inte bryr sig om sånt här?

Förut har jag för mig det var nån bank i förenade arabemiraten som sket i nästan allt men vet inte om dom finns kvar än.
Citera
2026-02-14, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag funderar å att börja sälja bitcoin och ta emot internationella överföringar då.
Problemet med banker bukar vara att om man får in flera olika olika överföringar på flera flera tusen kronor styck så kommer dom börja undra till slut och låsa kontot.
finns även risk att man tar emot pengar från hackare och sedan får chargeback på sitt bankkonto.

Förut har jag för mig det var nån bank i förenade arabemiraten som sket i nästan allt men vet inte om dom finns kvar än.

Banker i El Salvador troligen, det är ju legalt betalningsmedel i det landet.
Citera
2026-02-14, 16:19
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla

Om allt är lagligt så ska det i grunden inte vara några problem även om bankerna varit väldigt kinkiga med kryptotransaktioner.

Logga in och uppdatera din kundprofil så minskar riskerna avsevärt att det blir problem.

Du kan ju även kontakta banken personligen i förväg och höra hur du ska göra för att det ska flyta på smidigt.
Citera
2026-02-14, 19:35
Medlem
Frågan är hur dom reagerar när du får in tusentals kronor i veckan?
På en svensk bank kan du glömma detta men kolla nån av de kryptovänliga europeiska bankerna.
Vet Schweiz har nån bra krypto bank samt Tyskland också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in