2026-02-16, 09:17
Medlem
En liten röst men den kan ju ändå göra skillnad för det jag tror på
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Röstar du för din egen skull och hoppas på att just din röst ska generera förbättringar i just ditt liv?

Röstar du för partiernas, politikernas eller "Mello":s skull?

Jag drar mig till minnes detta:
.

Varför inte tänka precis tvärtom där?
Fråga dig vad landet gör för dig eller om det ens är ditt land?
Är invånare slavar i något land och avkrävs tacksamhet?
Vad gjorde USA för "JFK":s skull?
Vilken nytta hade något av något där?

Vad gjorde Sverige för "Palme":s skull?

Drar mig även till minnes
detta:
.

Var inte F. Sinatra sponsrad av maffian?
Ungefär som det "fungerar" i Sverige?

Åter till ämnet:
för vems skull röstar du?
Gör det någon skillnad, för just dig, hur du röstar, t.ex. blankt eller inte alls?
Citera
2026-02-19, 07:33
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillis1245
En liten röst men den kan ju ändå göra skillnad för det jag tror på
Ja men bara om du röstar på ett relativt stort parti, som du tror på.
Citera
2026-02-19, 07:50
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Jag röstar för min skull, och för landets skull på sätt och vis (eftersom jag röstar på det jag tror är bäst för vårt land).

Det gör skillnad för mig hur jag röstar. Röstar jag blankt, så betyder det att jag ger blanka fan i vad som händer med vårt land, och då har jag ingen rätt att gå och gnälla sedan över hur vårt land ser ut.

Citat:
Röstar jag blankt, så betyder det att jag ger blanka fan i vad som händer med vårt land, och då har jag ingen rätt att gå och gnälla sedan över hur vårt land ser ut.
Fast har du tänkt på att politiska partier och politiker kanske tänker ungefär så om dig och den övriga s.k. "röstboskapen", oavsett hur ni röstar, eller på att de säljer tomma ord och tomma löften, ungefär var tredje eller fjärde år?
Citera
2026-02-19, 07:56
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
För samhällsutvecklingens skull.

Jag vill ha ett samhälle där alla har tak över huvudet och mat för dagen; ett samhälle där näringslivet regleras utefter befolkningens intresse; ett samhälle med fri sjukvård, skola, äldreomsorg, osv.

Citat:
För samhällsutvecklingens skull.
Okej.
Vilket parti är bäst skickat för att efterse detta då, vad nu ens samhällsutveckling betyder för dig?
Citat:
Jag vill ha ett samhälle där alla har tak över huvudet och mat för dagen; ett samhälle där näringslivet regleras utefter befolkningens intresse; ett samhälle med fri sjukvård, skola, äldreomsorg, osv.
Vem vill inte det, i teori eller praktk?
Eller tvärtom: vem vill ha det så förutom dig?
Citera
2026-02-19, 08:04
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Okej. Vilket parti är bäst skickat för att efterse detta då,
Jag anser att de är Vänsterpartiet då de inte har några egentliga kopplingar till näringslivet, att partimedlemmarna tar ut lågt arvode, osv.

Citat:
vad nu ens samhällsutveckling betyder för dig?
Jag motiverade detta i samma inlägg som du citerade.

Citat:
Vem vill inte det, i teori eller praktk?
Eller tvärtom: vem vill ha det så förutom dig?
Det vet jag inte. Men jag får intrycket av att många prioriterar sin egen ekonomi över samhällsutvecklingen. Vi ska ha lägre skatter, färre bidrag men avdragen ska vara kvar, osv.
Citera
2026-02-19, 08:05
Medlem
Jag röstar för att värna allt i det svenska som jag har varit uppväxt med och uppskattat, samt vill ska bestå
Jag har alltid varit fascinerad av historia och kultur, där framför allt den svenska har stuckit ut med mycket uppoffringar, slit och uppfinningsrikedom.

Tänker inte heller nämna vilket parti som jag röstar på, men jag ger er en ledtråd, tycker ni;
"Jag tror att det är det som gör att många svenskar är avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana töntiga saker”.

Så röstar vi inte på samma parti.
Citera
2026-02-19, 11:32
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Jag anser att de är Vänsterpartiet då de inte har några egentliga kopplingar till näringslivet, att partimedlemmarna tar ut lågt arvode, osv.

Jag motiverade detta i samma inlägg som du citerade.

Det vet jag inte. Men jag får intrycket av att många prioriterar sin egen ekonomi över samhällsutvecklingen. Vi ska ha lägre skatter, färre bidrag men avdragen ska vara kvar, osv.

Jaha men då kanske du skulle gilla "Kirunapojken"? Stort lycka till i nästa val.
Fast har inte Vänsterpartiet kopplingar till annat, här och där?
Citera
2026-02-19, 19:16
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Fast har du tänkt på att politiska partier och politiker kanske tänker ungefär så om dig och den övriga s.k. "röstboskapen", oavsett hur ni röstar, eller på att de säljer tomma ord och tomma löften, ungefär var tredje eller fjärde år?

Japp men jag har sett partierna/partiet göra saker i den riktning som jag själv står för
Citera
2026-02-19, 22:10
Medlem
Jag röstar på det sätt som jag anser ger bäst möjligheter för alla i samhället. Jag röstar definitivt inte utifrån egoistiska motiv.
Citera
2026-02-19, 22:15
Medlem
Knotknets avatar
Jag gör mitt bästa för att rösta på det parti som har störst möjlighet att skapa det samhälle jag tror är bäst för de allra flesta medborgare, och där ingen far illa.
Citera
2026-02-20, 14:31
Medlem
Citat:
Röstar du för din egen skull och hoppas på att just din röst ska generera förbättringar i just ditt liv?

Röstar du för partiernas, politikernas eller "Mello":s skull?

Jag drar mig till minnes detta:
.

Varför inte tänka precis tvärtom där?
Fråga dig vad landet gör för dig eller om det ens är ditt land?
Är invånare slavar i något land och avkrävs tacksamhet?
Vad gjorde USA för "JFK":s skull?

Vad gjorde Sverige för "Palme":s skull?

Drar mig även till minnes
detta:
.

Var inte F. Sinatra sponsrad av maffian?
Ungefär som det "fungerar" i Sverige?

Åter till ämnet:
för vems skull röstar du?
Gör det någon skillnad, för just dig, hur du röstar, t.ex. blankt eller inte alls?
Ska jag må bra så måste jag omge mig med människor som mår bra och därför röstar jag utifrån det parti som bäst representerar mina nära och kära.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in