Citat:
Ursprungligen postat av
Tavastehus
Annika Greder Duncan kan väl läggas till. Men det är möjligtvis 90-tal.
Radiosporten var en såpopera på 70- och 80-talen. När Strömmer från Stockholm bryter Strogge mitt i en mening under en direktrapportering från Mats Wilanders final i franska öppna för att inflika att Brage kvitterat, ja det är stor komik. Eller när Engstrand så gärna vill kommentera en annan tennismatch på plats att han låser ute Strogge från hytten. Nåja, frågade man Engstrand var det tvärtom.
Radiosporten är ofta räddaren i nöden när man vill ha liverapportering från sporthändelser som bara går på betal-tv. Ofta har de väldigt bra experter som bisittare.
Tack! Det var Annika Duncan jag sökte! Hon var också väldigt bra och jag vill även lägga till Roger Burman som producent!
Inget slog sportradion för ett få en överblick vad som hände i alla sporter. Basket från Solnahallen, Tennis från Memphis, hockey från Delfinen, Hovet eller Kempehallen etc. Så bra gjort och en riktigt bra kanal för oss sportintresserade! De körde ofta riktigt bra musik också. Dire Straits, Springsteen mm. En gång, sent 80-tal hade de fått brev från lyssnare som ville att de skulle tala om vad låtarna hette innan de spelade dem. Det här är en sport och inte en musikradio tänkte jag men de började faktiskt att namnge låt och artist då.