Citat:
Ursprungligen postat av
Rackabajsare
Vem låg inte och lyssnade på Sportradion på kvällarna under 80-talet när matcherna och sporten runtom i landet inte visades på TV! Reportrarna var riktigt bra och jag kan fortfarande höra alla hesa och gälla röster bland publiken från diverse arenor rapportera in mål eller ställningen i matcherna efter en kort jingel. Många av reportrarna gick ju vidare till Tv när TV3, TV4 etc. kom och blev kända ansikten.
Jag gillade Lasse Kinch, Peppe Eng, Robert Perlskog, Lasse Granqvist och Mats Strandberg för deras sköna röster och kunnande, Robert Tennisberg, Roger Burman och Åke Strömmer för deras lugna rapporterande. Det var en kvinna också vars namn jag inte kommer ihåg och många andra duktiga radioreportrar.
Vilka var era favoriter i Sportradion från den tiden?
Christer Jonasson.
"Surströmmingsderby" om Timrå - MoDo.
"MoDo, MoDo, MoDo, pucken i mittzon".
"Här har varit Pamela Anderson-hockey. Två rejäla toppar och en djup svacka i mitten".
Något senare i tid slår inget Håkan Lönngren. Hans partiska kommentarer som ibland råkade gå ut i sändning är humor på hög nivå. Har ni inte hört dem så sök på Håkan Lönngren på YouTube. Han fick t.o.m. kicken för dessa.