DET HANDLAR OM TRAFFICKING!
En utländsk kvinna som sålt sex på egen hand, blev lurad till Sverige i tron att det skulle handlade om att gå på middagar med rika män. Jag tror att hon också tänkt sälja på egen hand även om hon undviker att säga det. Det låter logiskt.
Men hon hamnade istället inlåst i en slags lägenshetsbordell som sköttes av 2 personer. Man tog också hennes mobil. Hon hade inget att säga till om. Tvingades ta emot kunder hon inte ville träffa.
Citat:
Under en vecka ska hon ha haft mellan fjorton och tjugo kunder. Kvinnan beskriver kunderna som ”äckliga människor och kriminella”. Efter drygt en vecka ville hon lämna Malmö eftersom hon upplevde att hon blivit lurad och utnyttjad som ”en maskin som bara skulle tjäna pengar”, säger hon i förhör.
När hon sa att hon ville åka därifrån ska situationen ha eskalerat och stämningen blivit hotfull.
– Han blev galen när jag sade att jag inte vill vara här mer, säger kvinnan i förhör om den misstänkte 40-årige mannen.
Till slut lyckades hon ta sig till polisen, vilket ledde till att mannen och den kvinnliga medhjälparen greps. Fem månader senare åtalades de för människohandel.
https://www.expressen.se/premium/krim/mamma-lockades-av-middagar--med-rika-man--blev-sexslav/