2026-02-13, 08:13
Medlem
Studioworkss avatar
Jag vet att det är många bärare därute så jag tycker det kan vara bra med en diskussion om kvaliteten på apparaterna.
Riktigt bra om en audiolog kan sticka emellan med lite info.
Själv har jag Phonak (Audéo P90-R om jag fattar det rätt) som jag är halvnöjd med.

Fördelar:
- Lättanvända
- Poddar och Spotify ger bra och krispigt ljud.

Nackdelar:
- Appen funkar skitdåligt. Många gånger får den inte kontakt.
- de olika inställningarna, Musik, Bullrig miljö osv ger inte särskilt stor variation, de låter ungefär likadant.
- Dålig återgivning av musik ”live”. Hör jag på musik i bilen eller hemma är det bättre att höja och ta av lurarna. Apparaterna klarar inte variationer i musiken.
- Värdelösa på tex krogen, ljudet blir helt kaiko. Höjer man blir det nästan värre.

Så vad tycker ni?
Hur uppfattar ni andra märken?
Vad säger audiologerna, vilka är bäst?
Citera
2026-02-13, 08:14
Medlem
Studioworkss avatar
Eller Audionom.
Vafan kallar ni er?
Citera
2026-02-13, 09:43
Medlem
Enligt en släkting som använder hörapparat så är Signias hörapparater inkl deras app de bästa o Phonak sämst.

https://www.signia.net/sv-se/hearing-aids/

Tydligen smaksak om det ska vara bakom örat eller i örat, men de ska vara laddningsbara (lithium o inte NmCd batterier).

Kolla m din region om vilka apparater de erbjuder o där basutbudet räcker gott för de flesta. Finns audionomer som försöker sälja in det utökade utbudet för att tjäna mer.
Citera
2026-02-13, 13:15
Medlem
Studioworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Enligt en släkting som använder hörapparat så är Signias hörapparater inkl deras app de bästa o Phonak sämst.

https://www.signia.net/sv-se/hearing-aids/

Tydligen smaksak om det ska vara bakom örat eller i örat, men de ska vara laddningsbara (lithium o inte NmCd batterier).

Kolla m din region om vilka apparater de erbjuder o där basutbudet räcker gott för de flesta. Finns audionomer som försöker sälja in det utökade utbudet för att tjäna mer.

Tack för det, ska kolla upp Signia.
Någon som har provat dem?
Eller något annat märke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in