2026-02-18, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andyhole
Även människor med hög intelligens kan få problem i livet, så som psykisk ohälsa t.ex.

Min erfarenhet är att människor med hög IQ oftast är dåliga entreprenörer.
Har sett flera exempel på dåliga rekryteringar där folk med toppresultat på tester totalt
misslyckas med att bygga upp något från grunden.
Dom är bättre på att förvalta redan uppbyggda strukturer.
Citera
2026-02-18, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Jag har som ni kanske förstår en väldigt hög intelligens. Jag vill att nästa barn jag och min partner sätter till världen ska resultera i ett barn med goda förutsättningar att klara sig i livet. Man vill inte att ungen ska få dåliga gener från partnern och bli svagbegåvad eller liknande.

Tänker att IQ 110 bör vara minimum. Når hon inte över det blir det nog bara knull men inga barn. Ska jag föreslå att vi löser ett par matteuppgifter tillsammans?

Hur kan jag testa min partners intelligens på något diskret sätt?
Om du nu är så otroligt intelligent, varför kommer du inte själv på hur du ska testa henne? Måste du fråga på flashback då skulle jag nog påstå att din IQ ligger runt 70 en bra dag
Citera
2026-02-18, 13:04
Medlem
Tycker inte du ska skaffa barn , bli född med de höga kraven på sig. Man kan klara sig bra i livet med sunt förnuft och kärlek i uppväxten där man blir älskad och accepterad som man är och inte ha en massa dåraktiga krav på sig. Har träffat flera personer i mitt liv som mått dåligt av sin uppväxt för de inte orkat eller vill eller klarat uppfyll dem
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in