2026-02-12, 23:07
Medlem
Jag har som ni kanske förstår en väldigt hög intelligens. Jag vill att nästa barn jag och min partner sätter till världen ska resultera i ett barn med goda förutsättningar att klara sig i livet. Man vill inte att ungen ska få dåliga gener från partnern och bli svagbegåvad eller liknande.

Tänker att IQ 110 bör vara minimum. Når hon inte över det blir det nog bara knull men inga barn. Ska jag föreslå att vi löser ett par matteuppgifter tillsammans?

Hur kan jag testa min partners intelligens på något diskret sätt?
Citera
2026-02-12, 23:09
Medlem
Gör saker tillsammans som kräver problemlösning, som strategispel, quiz eller escape room, och se hur hon angriper uppgifter: strukturerat, analytiskt, kreativt? Titta också på vardagsfärdigheter som planering, ekonomiskt tänkande och förmåga att hantera nya situationer. Vill du ha ett faktiskt IQ-värde krävs dock ett professionellt test via psykolog; allt annat ger bara en allmän bild.
Citera
2026-02-12, 23:11
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Jag har som ni kanske förstår en väldigt hög intelligens. Jag vill att nästa barn jag och min partner sätter till världen ska resultera i ett barn med goda förutsättningar att klara sig i livet. Man vill inte att ungen ska få dåliga gener från partnern och bli svagbegåvad eller liknande.

Tänker att IQ 110 bör vara minimum. Når hon inte över det blir det nog bara knull men inga barn. Ska jag föreslå att vi löser ett par matteuppgifter tillsammans?

Hur kan jag testa min partners intelligens på något diskret sätt?
Om du är intelligent märker du ganska snabbt om din partner når upp till din nivå eller inte. Dock är kvinnor sällan lika högintelligenta som män, så förvänta dig inte att hon ska ha ett IQ på 130. Det är inte ens önskvärt med en sådan kvinna. Fokusera på andra egenskaper, huruvida hon kommer vara en bra mor, om hon är omhändertagande, snäll, feminin m.m.

Lycka till!
Senast redigerad av Libertarismus 2026-02-12 kl. 23:18.
Citera
2026-02-12, 23:15
Avstängd
Det räcker nog med iq fiskmås för att en kvinna ska märka att du högst troligt är autistisk.
Inget fel med det. Jag brukar gilla er om ni inte är som du själv beskriver dig i tråden.
Köp en katt.
Citera
2026-02-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Gör saker tillsammans som kräver problemlösning, som strategispel, quiz eller escape room, och se hur hon angriper uppgifter: strukturerat, analytiskt, kreativt? Titta också på vardagsfärdigheter som planering, ekonomiskt tänkande och förmåga att hantera nya situationer. Vill du ha ett faktiskt IQ-värde krävs dock ett professionellt test via psykolog; allt annat ger bara en allmän bild.

Har du något tips på specifika spel eller quiz man kan testa?
Citera
2026-02-12, 23:20
Medlem
Även människor med hög intelligens kan få problem i livet, så som psykisk ohälsa t.ex.
Citera
2026-02-12, 23:22
Medlem
Citat:
Har du något tips på specifika spel eller quiz man kan testa?
Strategi & logik
• Schack
• 7 Wonders
• Catan
• Azul

Det viktiga är inte om personen svarar rätt på allt, utan hur hen tänker: strukturerat, kreativt, uthålligt, kan byta strategi osv.
Citera
2026-02-12, 23:22
Medlem
Stenballes avatar
Med tanke på trådstarten så tror jag att du måste hitta någon med ett IQ på runt 120-125 om ert genomsnittliga IQ ska nå upp till 100.
Citera
2026-02-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Om du är intelligent märker du ganska snabbt om din partner når upp till din nivå eller inte. Dock är kvinnor sällan lika högintelligenta som män, så förvänta dig inte att hon ska ha ett IQ på 130. Det är inte ens önskvärt med en sådan kvinna. Fokusera på andra egenskaper, huruvida hon kommer vara en bra mor, om hon är omhändertagande, snäll, feminin m.m.

Lycka till!

Hon pratar väldigt snabbt. Snabbare än mig. Är det ett tecken på hög intelligens?

Logiskt vet jag däremot inte hur jag ska mäta, eftersom det är mycket få som tar mig på den biten.
Citera
2026-02-12, 23:30
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Hon pratar väldigt snabbt. Snabbare än mig. Är det ett tecken på hög intelligens?

Logiskt vet jag däremot inte hur jag ska mäta, eftersom det är mycket få som tar mig på den biten.
Alla tjejer pratar snabbt. Det är det enda kvinnor gör - pratar, pratar, pratar oavbrutet.

Som sagt, fokusera inte så mycket på hennes intelligens utan mer på andra, kvinnliga egenskaper. Först och främst ska hon vara en bra mamma och hustru. Hitta en konservativ och vacker kvinna, de är betydligt mer intelligenta än valfri feminist och satmara.
Senast redigerad av Libertarismus 2026-02-12 kl. 23:33.
Citera
2026-02-12, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Med tanke på trådstarten så tror jag att du måste hitta någon med ett IQ på runt 120-125 om ert genomsnittliga IQ ska nå upp till 100.
Det var en bra infallsvinkel att hålla i minne..

Oavsett, om negern99 lyckas föröka sig har han dragit något motsvarande Eurojackpot i det biologiska lotteriet.
Gratulerar på förhand negern99
(Alternativt beklagar. Insert valid result.)
Citera
2026-02-13, 00:33
Medlem
Över 100, 110 borde vara minimum samt liknande ideologiska åsikter för husrons skull.

Empati är lika viktigt som iq imo. Särskilt bra när man skaffar barn.

Är kvinnan långt mer intelligent så tror jag förhållandet spricker men inte
omvänt när mannen är mer intelligent.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här