2026-02-12, 21:04
Medlem
KavlaUpps avatar
Hörde Åkesson hos Pärleros igår och tydligen så tar vi in 100.000 om året fortfarande. Åkesson lugnade oss med att det är en annan typ av invandring nu, att nu är det till exempel indier som kommer för att arbeta.

Det kryllar av indier på mina gator, ska jag vara glad och helt ignorera folkutbytet för att dom går till och från jobbet? Plus att arbetsplatserna fylls av indier och andra invandrare, varför skulle jag vilja ha fler invandrare på arbetsplatsen?

SD är uppenbarligen en del av problemet och vi har inget parti nu som vill ha totalstopp för invandring så nu frågar jag Flashback, vilket parti ska jag då rösta på? Vi närmar oss situationen i Storbritannien och det känns INTE kul.
Senast redigerad av KavlaUpp 2026-02-12 kl. 21:42.
Citera
2026-02-12, 21:13
Medlem
Vi måste titta på andra saker först, alltså få bort det värsta.

T.ex kan man sätta som mål att inom två år minska utanförskapsområden med 50% eller utvisa 100.000 gängkriminella eller att hjälpa asylinvandrare att återvända hem, t ex alla som flydde från Syrien har all anledning nu att fundera på om de ska återvända till hemlandet och hjälpa till bygga upp landet eller skita i sitt hemland och låta det förfalla även efter kriget.

Likadant med Afganistan, det är fred där nu.
Senast redigerad av SecretGarden352 2026-02-12 kl. 21:15.
Citera
2026-02-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
SD är uppenbarligen en del av problemet och vi har inget parti nu som vill ha totalstopp för invandring så nu frågar jag Flashback, vilket parti ska jag då rösta på?

Ställer inte Nordiska motståndsrörelsen upp i valet? Jag hittar bara information från förra valet på deras sida.
Citera
2026-02-12, 21:21
Medlem
Vill man rösta i den riktningen får man kolla på småpartier utanför riksdagen som driver mer radikala linjer – men då får man också acceptera att rösten sannolikt inte leder till mandat.

Du får ta och acceptera detta eller flytta.
Citera
2026-02-12, 21:51
Medlem
KavlaUpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Vill man rösta i den riktningen får man kolla på småpartier utanför riksdagen som driver mer radikala linjer – men då får man också acceptera att rösten sannolikt inte leder till mandat.

Du får ta och acceptera detta eller flytta.

Hellre riskera rösta på ett parti som vill lösa problemen men som kanske inte kommer in än att medvetet rösta på ett parti som bidrar till folkutbyte och massinvandring. Så resonerar jag.
Citera
2026-02-12, 21:57
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Hellre riskera rösta på ett parti som vill lösa problemen men som kanske inte kommer in än att medvetet rösta på ett parti som bidrar till folkutbyte och massinvandring. Så resonerar jag.

Du får väl hitta nåt parti som driver frågan om utträde från EU då, eftersom vi alltid kommer ha åtaganden som gäller invandring och asylrätt så länge vi är med i EU.

Mest konstruktivt vore om du istället bearbetade din fobi mot människor från andra länder.
Citera
2026-02-12, 21:58
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:

Indier som kommer hit för att jobba några år är inte ett problem förutom att det kan stinka curry i grannskapet. Det kan man tycka olika om, men jag kan i alla fall leva med det, hela Sverige tjänar pengar på att de är här och jobbar med IT för en lön som de flesta svenskar skulle skratta åt.

Är det viktigt för dig att hålla rågången mot MENA så tycker jag du skall skippa småpartierna, det är ett statement men är också en bortkastad röst då det inte leder till några mandat.
Citera
2026-02-12, 22:08
Medlem
KavlaUpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Du får väl hitta nåt parti som driver frågan om utträde från EU då, eftersom vi alltid kommer ha åtaganden som gäller invandring och asylrätt så länge vi är med i EU.

Mest konstruktivt vore om du istället bearbetade din fobi mot människor från andra länder.

AfS då kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Indier som kommer hit för att jobba några år är inte ett problem förutom att det kan stinka curry i grannskapet. Det kan man tycka olika om, men jag kan i alla fall leva med det, hela Sverige tjänar pengar på att de är här och jobbar med IT för en lön som de flesta svenskar skulle skratta åt.

Är det viktigt för dig att hålla rågången mot MENA så tycker jag du skall skippa småpartierna, det är ett statement men är också en bortkastad röst då det inte leder till några mandat.

Det är ett problem om man vill bo i ett svenskt land med svenska grannar. Att ekonomisk lönsamhet legitimerar massinvandring köper jag inte. I min värld är inte pengar det som gör ett folk lyckligt.

Och anledningen till att småpartierna inte växer är för att folk säger att man inte ska rösta på dom.
Citera
2026-02-12, 22:15
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
AfS då kanske?

Det är ett problem om man vill bo i ett svenskt land med svenska grannar. Att ekonomisk lönsamhet legitimerar massinvandring köper jag inte. I min värld är inte pengar det som gör ett folk lyckligt.

Och anledningen till att småpartierna inte växer är för att folk säger att man inte ska rösta på dom.

Du har rätt i att om ingen röstar på småpartier så får de ju heller inte röster när det är val. Men mellan val sker ju opinionsundersökningar, om dessa visade att något parti har chansen så skulle jag kunna rösta på ett småparti. Men om ett parti ligger på 0,5% så kommer min röst vara bortkastad. Det försöker jag undvika.
Citera
2026-02-12, 22:31
Medlem
stilichos avatar
Vad menar du med totalstopp för invandring? Vad är det för regler du vill ändra på? Det finns nog många partier som vill ha "totalstopp" för invandring. Men hur åstadkommer man det? Om du berättar hur man gör så är jag säker på att många partier kommer att lyssna. Så låt oss höra, hur vill du gå till väga?

Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar

EU har ingenting med invandring och asylrätt att göra. Mer än den fria rörligheten inom EU förstås.

Du tänker nog på på FN. Men det finns mig veterligen inget svenskt parti som profilerat sig med sitt FN-motstånd.
Citera
2026-02-12, 22:32
Medlem
Citat:
Dåså då får väl din autist hjärna tänka ut en plan för hur du ska lösa detta
Citera
2026-02-12, 22:33
Medlem
Finns inget. Sluta rösta bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto