Igår, 17:00
Medlem
Någon som vet vilken pizzeria detta rör sig om?

https://www.facebook.com/share/16uFsxv9PF/?mibextid=wwXIfr

Vid flera inspektioner på en pizzeria i Karlskoga har brister i livsmedelshanteringen och risker i arbetsmiljön upptäckts. Efter flera varningar får restaurangen nu förbud mot vissa arbetssätt och måste rätta till problemen, annars riskerar de vite.
Citera
Igår, 17:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Länk till själva artikeln.

https://www.kt-kuriren.se/2026/02/12/pizzeria-i-karlskoga-skoljde-salladen-i-avloppsvatten-d6ee0/?fbclid=IwVERFWAP62QBleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9p ZA8xNzM4NDc2NDI2NzAzNzAAAR5pqR9fF-W026AVKLhGZfai5n g8iAktrljDwIrW8m55GMAL_Zb2kXmI568g7g_aem_WurEuauXs VQ9JSWtIISrsA

Eftersom artikeln är låst får du gärna berätta om varför de sköljde salladen i avloppsvatten.

Låter ju helt galet när vi i vårt land har till färsk vatten. Hur tänker folk?
Citera
Igår, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nu framkommer det ju inte någon information om pizzabagarnas ursprung men avloppsvatten, gangesvatten (samma sak), smutsiga fingrar och spott är alla vanliga smaksättare i Indien och Pakistan.
Citera
Igår, 17:49
Medlem
Framgår inte mycket info alls i artikeln tyvärr. Men vill gärna veta vilken pizzeria de gäller, så man slipper bli magsjuk och få massa äckligt skit i sig.
Citera
Igår, 17:51
Medlem
Smugumins avatar
Blir fryspizza framöver...
Citera
Igår, 18:07
Medlem
slaskball1s avatar
Som Karlskogabo dyker det genast upp några babbeplyten i huvudet när man läser denna artikel och avslöjande. Skulle dock tippa på att det inte är varken ciaw ciaw eller amadeus. Väldigt goda pizzor och trevlig personal. Salladsbaren är också riktigt nice med en toppenägare.

Känns inte schysst att spekulera om vem det skulle kunna vara eftersom inga uppgifter läckt om det ännu. Man vill inte vara bidragande till att någon förlorar inkomst och kunder och det sen visar sig att de är oskyldiga.
Citera
Igår, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Blir fryspizza framöver...

flera år sen jag slutade köpa pizza på pizzeria billigare oxå 129 kr resp 25-35 kr på butik plus lite ost mm smakar lika bra speciellt om man tänker på snuskeriet på pizzeriorna
Senast redigerad av diseledvin Igår kl. 18:11.
Citera
Igår, 18:26
Medlem
Eurodiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagisdanne
Någon som vet vilken pizzeria detta rör sig om?

https://www.facebook.com/share/16uFsxv9PF/?mibextid=wwXIfr

Vid flera inspektioner på en pizzeria i Karlskoga har brister i livsmedelshanteringen och risker i arbetsmiljön upptäckts. Efter flera varningar får restaurangen nu förbud mot vissa arbetssätt och måste rätta till problemen, annars riskerar de vite.
Ännu en anledning till att inte köpa överprisad pizza på pizzerian. Om kunderna bara kände till en bråkdel av allt äckel som händer på en pizzeria skulle ingen köpa pizza mer. Men alla litar på bästa kompis pizzabagaren
Citera
Igår, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskball1
Som Karlskogabo dyker det genast upp några babbeplyten i huvudet när man läser denna artikel och avslöjande. Skulle dock tippa på att det inte är varken ciaw ciaw eller amadeus. Väldigt goda pizzor och trevlig personal. Salladsbaren är också riktigt nice med en toppenägare.

Känns inte schysst att spekulera om vem det skulle kunna vara eftersom inga uppgifter läckt om det ännu. Man vill inte vara bidragande till att någon förlorar inkomst och kunder och det sen visar sig att de är oskyldiga.

Har tidningen fått tag i vilken pizzeria de är borde de vara offentligt.
Citera
Igår, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Eftersom artikeln är låst får du gärna berätta om varför de sköljde salladen i avloppsvatten.

Har inte tillgång till artikeln, men när man söker på titeln med Google får man denna sammanfattning av den:
Citat:
Tillväxt- och tillsynsförvaltningen i Karlskoga har gjort regelbundna inspektioner på pizzerian. Redan 2023 upptäcktes brister i hur salladen hanterades. Den sköljdes direkt i diskhon, där kranvattnet blandas med avloppsvatten då tappkranen sitter en bit ner på avloppsröret.
Så det verkar ha med en olämplig konstruktion av diskhon att göra, men jag är inte säker på att jag förstår beskrivningen av den. På vilket sätt är tappkranen förbunden med avloppsröret, och varför?
Citera
Igår, 19:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Har inte tillgång till artikeln, men när man söker på titeln med Google får man denna sammanfattning av den:

Så det verkar ha med en olämplig konstruktion av diskhon att göra, men jag är inte säker på att jag förstår beskrivningen av den. På vilket sätt är tappkranen förbunden med avloppsröret, och varför?

Jag fattar inte heller hur det ser ut. Det bor ingen rörmokare i mig.

Är det så att de har en slaskho vid sidan och om vattnet står i den, så kommer avloppsvattnet upp i diskhon. Det är så hos mig.
Citera
Igår, 20:50
Medlem
Haha jag kände några killar från Karlskroga genom jobbet för ett par tre år sedan.
Märkligaste människorna jag träffat.
En annan typ av människa. Vet inte varför det blev så.
Helt sant.
Svartklädda och bara väldigt konstiga i sitt sätt att vara. Någon form av excentriska gothnerdar som verkade lite som stöddiga femåringar i sättet. Vuxna män.
Förvånas inte att detta sker i Karlskoga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in