Har du några riktiga belägg för din tes i första läget? Eller är det bara anekdotisk "bevisföring" som du har att komma med?
Detta är naturligtvis anekdotisk bevisföring. Jag diskriminerar inte transpersoner. I den kommande AI-eran kommer tekniken för könsbekräftande kirurgi att utvecklas ytterligare, och skillnaderna mellan könen kan komma att suddas ut. Många väljer ju kvinnliga karaktärer i spel. Därför tänker jag att transpersoner kan ses som mentalt före sin tid.
Efter att nyligen ha sett ett brott som begicks av en transperson började jag dock undra om det möjligen finns någon bakomliggande orsak. Jag blev nyfiken efter att ha sett en händelse i Kanada där en person, klädd i klänning, genomförde en masskjutning.
Jag tror inte att statistiken stöder att det är högre brottslighet bland transpersoner, snarare skulle jag påstå att transrörelsen har problemet att de drar till sig skadade personer.
Om ni fattar, så menar jag att problemet går åt andra hållet att det är personer som redan är skadade som får för sig att de ska identifiera sig som transpersoner.
Inte att man blir skadad av att vara en transperson.
Det gör inte problemet mindre, mer att transrörelsen tvingas att ta större ansvar för vilka de uppmuntrar att bli transpersoner.
När man läser öst- och västerländsk historia ser man att det finns många exempel där eunucker, som fått sina testiklar borttagna, har ägnat sig åt politiskt maktspel och bidragit till att försvaga eller till och med rasera stater. Blir man mer manipulativ eller intrigant av att bli kastrerad?
När man ser på dagens fall av transpersoner verkar det finnas vissa likheter med eunucker.
Även skjutningen i Kanada begicks av en transperson, och på senare tid verkar det finnas fler liknande fall där transpersoner är inblandade i brott.
Om en man genomgår en feminiserande process, borde inte brottsligheten minska då?
Vilken psykologi ligger bakom att de begår brott? Beror det på stark social diskriminering?
Om man till och med hatar sitt eget kön kan det väl tänkas att det ofta ligger i personligheten att hata allt och alla.
Om inte, när de väl bestämt sig så är det väl få av dom som utseendemässigt blir speciellt attraktiva, enligt en enda måttstock, och det gör dom kanske mera ensamma än snittet, vilket i sin tur kan göra dom till mera bittra.
Nej, jag hatar inte transpersoner. Jag bara älskar att säga hur jag tror saker ligger till mer.
Den psykiska ohälsan är skyhög bland transorna. Jag läste en uppgift som lutade på en studie och som hävdade att 42% av transorna vid något tillfälle försökt ta sitt liv. Det är i stort sett varannan transa. Det är enorma siffror och visar på den psykiska ohälsan som dessutom ofta är obehandlad eftersom USA inte har allmänt tillgänglig läkarvård som alla har råd med. Detta leder till att de här krutdurkarna vandrar omkring fritt i samhället. Och med tanke på hur transvestitismen har uppmuntrats av skolor och media framförallt senaste tio åren så pushas den här kulturen av utanförskap på redan sköra individer. Unga ofta homosexuella män groomas till att byta kön av kuratorer och lärare och sätts på pubertetsblockerare och stympas både kroppsligt och mentalt. Klart att det ökar den redan befintliga psykiska ohälsan och föder ilska och ångest. En liten del agerar utåt och det räcker för att skapa ett pärlband av sådana här händelser.
Den här könsbytartrenden kommer att betraktas av framtiden på samma sätt som man idag ser på Neurosedynskandalen. Historiens dom kommer att bli stenhård.
När man läser öst- och västerländsk historia ser man att det finns många exempel där eunucker, som fått sina testiklar borttagna, har ägnat sig åt politiskt maktspel och bidragit till att försvaga eller till och med rasera stater. Blir man mer manipulativ eller intrigant av att bli kastrerad?
När man ser på dagens fall av transpersoner verkar det finnas vissa likheter med eunucker.
Det är möjligt att du kollat lite för mycket på Game of thrones också...