2026-02-12, 07:28
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Jag kommer ihåg att i början av sociala medier viruset så kunde man se bilder på tjejer i lättklädda bilder även fast man inte var kompis med dom. Det kännss som att den eran är över och att tjejer har blivit mycket mer försiktiga.
Om du nu är så jävla gammal så ska du nog titta efter tanter istället. Så slipper du göra bort dig mer än vad du gör just nu.
Citera
2026-02-12, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Ser massor av skit hela tiden på facebook. När ett klipp man tittat på kommer nästa upp. Då kan det vara någon brud med stora pattar i genomskinlig tröja eller en snabb nipslip. Ibland visar dom fittan i smyg. Ibland kommer det någon som är helt naken men har målat kroppen så det ser ut som att det sitter kläder på.

Tycker det blivit mycket värre. Antar att det är någon algoritm som ser till att såna klipp kommer upp för mig. Inte så roligt då dom inte direkt uppskattas. Vill man se porr finns det ju hur mycket som helst att välja på ändå.

Jag får aldrig upp lättklädda tjejer i mina sociala media, så det är helt klart så att algorithmerna tror att detta är vad du vill se och fortsätter att visa sådana bilder.

Enda sättet att komma bort från det är att radera alla cookies och sedan under en period konsekvent kolla på andra kategorier av ämnen, då kommer till slut algorithmerna att minska på porrbilderna. För som du säger så vill man helst själv välja när man vill se en porrbild. Inte så kul att kolla sin facebook i mobilen i skolan eller på arbetsplatsen när man oroar sig för att det ska komma upp en alltför lättklädd bild och så ser någon annan det och reagerar med att ropa ut till alla andra, KOLLAAAAA HAN PORRSURFAR!!!
Citera
2026-02-12, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Jag kommer ihåg att i början av sociala medier viruset så kunde man se bilder på tjejer i lättklädda bilder även fast man inte var kompis med dom. Det kännss som att den eran är över och att tjejer har blivit mycket mer försiktiga.

Handlar nog om trender mer än något annat..
Citera
2026-02-12, 10:10
Medlem
Paris24s avatar
Det går i vågor. Prydhets-eran är inne. Så skönt att slippa putläppar och bystbilder på 16-åringar.

Här bild på hur svenska kvinnor kunde vara klädda när jag var liten, kortkort på 1960-talet. På allvar, väldigt snygg era. Fanns inga feta heller. Min mamma klädde sig exakt så här fast hon var 40.
https://i.pinimg.com/736x/3e/a1/1d/3ea11da3844d2a7869619109887a38c9.jpg
Citera
2026-02-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Ser massor av skit hela tiden på facebook. När ett klipp man tittat på kommer nästa upp. Då kan det vara någon brud med stora pattar i genomskinlig tröja eller en snabb nipslip. Ibland visar dom fittan i smyg. Ibland kommer det någon som är helt naken men har målat kroppen så det ser ut som att det sitter kläder på.

Tycker det blivit mycket värre. Antar att det är någon algoritm som ser till att såna klipp kommer upp för mig. Inte så roligt då dom inte direkt uppskattas. Vill man se porr finns det ju hur mycket som helst att välja på ändå.
Sluta klicka på de där grejerna då, jag får aldrig upp sånt, är det verkligen orelaterat?
Citera
2026-02-12, 18:53
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Sluta klicka på de där grejerna då, jag får aldrig upp sånt, är det verkligen orelaterat?
Jag gör ju inte det. Det kommer efter man tittat på något annat. Jag brukar klicka på klipp med vilda djur som äter andra djur. Typ lejon, hyenor och krokodiler och sånt.
Så det känns ganska orelaterat.
Det enda jag kan tänka mig vara relaterat är Whatever som jag klickat lite på. Där är det ju med korkade of-modeller.
Citera
2026-02-12, 23:02
Medlem
Vem0ths avatar
Tjejerna från högstadiet även gymnasiet lade upp ordentligt med bikinibilder och även festbilder med mer vågade klädesval på sina Playahead-profiler. Då 2005-2009 skiljer sig inte så mycket från idag bortsett från att fler har koll på fenomenet "Internet is forever" därav det finns alltid slusk bakom alla hörn som har olika motiv för att spara bilderna antingen för eget snuskmaterial eller för utpressningssyfte.
Citera
2026-02-28, 08:45
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det går i vågor. Prydhets-eran är inne. Så skönt att slippa putläppar och bystbilder på 16-åringar.

Här bild på hur svenska kvinnor kunde vara klädda när jag var liten, kortkort på 1960-talet. På allvar, väldigt snygg era. Fanns inga feta heller. Min mamma klädde sig exakt så här fast hon var 40.
https://i.pinimg.com/736x/3e/a1/1d/3ea11da3844d2a7869619109887a38c9.jpg
Lite lustig volym de hade på håret då.

När jag var liten:
https://i.pinimg.com/736x/de/41/bd/de41bd15fc0f3b844ca16bc389cd3d4b.jpg
När jag var i tonåren:
https://metromode.se/mmImages/46/2011/11/2010outfitss-555x7825__mmcompress-normal__.jpg

Det var en period där det gick mellan heroin-chick till att vara thicc. Från att det skulle vara gap till att man skulle ha bubblebutt. Från att svälta och jogga sig till liten rumpa och platt mage till att squatta och knäböja sig till formade vader och rumpa.

Den utstickande trenden idag är markerade axlar och en smal midja.

Som svar på TS så tycker jag inte att personer i min generation visade mer hud. Nu vet jag inte hur vardagen ser ut för unga på högstadiet eller gymnasiet men folk på TikTok, Youtube och Onlyfans visar saker som iprincip bara var för "de invigda" förr.

Jag tror att AI kommer skapa en ambivalens kring nakenhet, intimitet och porr i längden. Man blir liksom inte chockad eller reagerar på det till slut. Vill du se någon avklädd så är det bara ett knapptryck.
Citera
2026-02-28, 11:29
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Lite lustig volym de hade på håret då.

När jag var liten:
https://i.pinimg.com/736x/de/41/bd/de41bd15fc0f3b844ca16bc389cd3d4b.jpg
När jag var i tonåren:
https://metromode.se/mmImages/46/2011/11/2010outfitss-555x7825__mmcompress-normal__.jpg

Det var en period där det gick mellan heroin-chick till att vara thicc. Från att det skulle vara gap till att man skulle ha bubblebutt. Från att svälta och jogga sig till liten rumpa och platt mage till att squatta och knäböja sig till formade vader och rumpa.

Den utstickande trenden idag är markerade axlar och en smal midja.

Som svar på TS så tycker jag inte att personer i min generation visade mer hud. Nu vet jag inte hur vardagen ser ut för unga på högstadiet eller gymnasiet men folk på TikTok, Youtube och Onlyfans visar saker som iprincip bara var för "de invigda" förr.

Jag tror att AI kommer skapa en ambivalens kring nakenhet, intimitet och porr i längden. Man blir liksom inte chockad eller reagerar på det till slut. Vill du se någon avklädd så är det bara ett knapptryck.
Tjejer visar mindre naket nu på gatan eftersom de känner sig feta? Nästan alla på dina bilder är ursmala. Dvs normala som vi såg ut på 90/00-talet. 1960-talet var man ännu smalare men då fanns varken pizza eller burgare.

AI kommer att göra sex ointressant, sexiga bilder ointressant, naket ointressant. Nr AI-foton blir lika bra som verkligheten kommer folk att sluta gå ut på nätet och gå tillbaka till sitt vanliga liv när man såg hud på stranden. En konstgjord film eller ett foto, hur ointressant kan det bli.
Citera
2026-02-28, 15:36
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
AI kommer att göra sex ointressant, sexiga bilder ointressant, naket ointressant. Nr AI-foton blir lika bra som verkligheten kommer folk att sluta gå ut på nätet och gå tillbaka till sitt vanliga liv när man såg hud på stranden. En konstgjord film eller ett foto, hur ointressant kan det bli.
Det ger lite holodeck tankar

Det har förekommit AI "människor" på ställen som TikTok och Instagram där de både lyckats bli influencers och fått erbjudande om att bli modeller.

Det blir nog en sorts mättnad eller inflation över det hela. Ja, kanske kommer man uppskatta äktheten på ett annat sätt som tex stranded?

Sen har du alla filter som kommer att förändra den digitala marknaden:
https://m.youtube.com/watch?v=ZgxeqTusq8k&pp=ygUVYWxpIHdhbiAyLjIgZmFjZSB zd2Fv

https://youtube.com/shorts/PPKawfdsXuY?si=q4zvqrLeC1xdn6dy

Crrrrreepy
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem